شست و شوی مکانیزه اموات؛ موضوعی مهم است که هرازگاهی از سوی مسئولان آرامستان های مختلف کشور اعلام می شود، اما با گذشت مدتی یا این خبر تکذیب می شود و یا با آن مخالفت می گردد. این بار نیز با آنکه یکی از مسئولان آرامستان ها از مکانیزه شدن شست و شوی اموات آن هم "به زودی" خبر داده، اما مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران به رد این موضوع پرداخت و آن را غیر عملی خواند.

"اکبر توکلی" با تاکید بر اینکه شست و شوی مکانیزه اموات شدنی نیست و مشکلات شرعی و فقهی دارد، گفت: نمی‌دانیم چرا این موضوعات مطرح می‌شود، دین ما اسلام و مذهب شیعه است و همه مراتب شست و شو و کفن و دفن اموات هم مطابق شرع واضح است.
به گزارش جماران به نقل از شهرنوشت، وی با بیان اینکه در شست و شوی مکانیزه اموات امکانی برای غسل اموات و رعایت مسائل شرعی غسل نیست، تصریح کرد: شست و شوی مکانیزه اموات در حالی مطرح می‌شود که نظر فقها در این خصوص روشن بوده و به رعایت موازین شرعی در شست و شو تاکید شده است.
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در تهران هیچ برنامه‌ای برای اجرایی شدن شست و شوی مکانیزه اموات نیست، اظهار کرد: لزومی به این کار نیست، چنانچه امروز در مجموعه عروجیان بهشت‌زهرا(س) بهترین خدمات با رعایت موازین اسلامی، فرهنگی و زیست محیطی به شهروندان ارائه می‌شود. وی با بیان‌اینکه از زمان افتتاح مجموعه جدید عروجیان مشکلاتی که در مجموعه قدیمی غسالخانه بهشت‌زهرا(س) وجود داشت، برطرف شده است، خاطرنشان ‌کرد: مراجعه‌کنندگان به مجموعه عروجیان اکنون رضایت مندی بالایی از خدمات بهشت‌زهرا(س) در این مجموعه دارند. به گفته توکلی، روزانه 140 تا 200 نفر در شهر تهران فوت می‌کنند که تمامی مراحل شست و شوی اموات در مرکز مذکور انجام می‌شود. شست و شوی مکانیزه اموات در حالی مطرح می‌شود که بنابر اعلام دفاتر برخی آیات عظام، غسل میت و شرایط شرعی شست و شو باید توسط انسان انجام شود و ترتیب‌های شرعی آن مدنظر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.