سیدحسین خمینی

خلاصه مطلب:

سیدحسین خمینی فرزند شهید حاج آقا مصطفی خمینی است، او دارای تحصیلات حوزوی است و به امور حوزوی می پردازد. 

توضیحات :

سیدحسین خمینی نوه امام خمینی (س) و فرزند اول حاج آقا مصطفی خمینی و خانم معصومه حائری یزدی است، او در سال 1338 در تهران متولد شده است. 

تحصیلات حوزوی دارد، و در حوزه علمیه نجف به تحصیل پرداخته است. وی در دوران تبعید امام در نجف حضور داشته است. 

او در حال حاضر ساکن قم بوده و به امور حوزوی می پردازد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی در مسائل سیاسی حضور پیدا کرده، و در جریان اختلافات بین شهید بهشتی و بنی صدر به حمایت از بنی صدر پرداخت، در همین راستا و در حمایت از بنی صدر در مشهد به ایراد سخنرانی پرداخت و مورد حمله مردم قرار گرفت، که امام خمینی در پیغامی به مسئولین کمیته مشهد دستور داد که ایشان تحت الحفظ به تهران بیاید و در صورتی که قصد شلیک با اسلحه داشت، او را با تیر بزنید، پس از آن نیز در نامه ای خطاب به ایشان نوشت: «پسرم، حسین خمینی! جوانی برای همه خطرهایی دارد که پس از گذشت آنها انسان متوجه می‌شود . من میل دارم کسانی که به من مربوط هستند در این کوران‌های سیاسی وارد نشوند، من امید دارم که شما با مجاهدت در تحصیل علوم اسلامی و با تعهد به اخلاق اسلامی و مهار کردن نفس اماره بالسوء، برای آتیه مورد استفاده واقع بشوی»

و در ادامه نیز با تاکید بر عدم ورود سید حسین به بازی های سیاسی به عنوان واجب شرعی تاکید می کنند: «من علاوه بر نصیحت پدری پیر، به شما امر شرعی می‌کنم که در این بازی‌های سیاسی وارد نشوی و واجب شرعی است که از این برخوردها احتراز کنی؛ من به شما امر می‌کنم به حوزه علمیه قم برگرد و با کوشش، به تحصیل علوم اسلامی و انسانی بپرداز.»