زندگینامه عیسی زارع پور

خلاصه مطلب:

عیسی زارع پور که از سوی سیدابراهیم رئیسی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، پیش از این سابقه راه اندازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد را داشته، و نیز سابقه مشاور وزاری ارتباطات، بهداشت در حوزه فناوری اطلاعات و معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت نهم و دهم در کارنامه او به چشم می خورد.

 

توضیحات :

عیسی زارع پور در اسلام آباد استان کرمانشاه و در سال 1359 متولد شده است. او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در گرایش نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف دارد، و در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر با گرایش شبکه های یارانه ای از دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا مدرک دکترا دریافت کرده است. زارع پور همچنین در سال 1394 در همان دانشگاه دوره پسادکتری را پشت سر گذاشته است و یک سال بعد در سال 1395 نیز یک دوره پسادکتری دیگر در دانشگاه صنعتی شریف را سپری کرده است. 

وی از سال 1396 به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول فعالیت است، و نیز استادیار این دانشکده است که مباحثی همچون شبکه های کامپیوتر پیشرفته، اینترنت اشیاء و نیز اصول طراحی پایگاه داده را تدریس می کند. 

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد توسط زارع پور راه اندازی شده است، که اولین نهاد حاکمیتی سیاستگذار در حوزه فضای مجازی بود، او از سال 1385 تا سال 1390 اداره این مرکز را برعهده داشت، و در سال 1389 به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد.

همچنین در دوران مدیریت او مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان دستگاه برتر در توسعه خدمات الکترونیک برگزیده شد. از دیگر فعالیت ها در دوران مدیریت او در این مرکز می توان به ساماندهی رسانه های دیجیتال کشور از جمله بازی ها، نرم افزارها و سایت ها اشاره کرد.

عیسی زارع پور همچنین به عنوان مشاور وزیر ارتباطات و بهداشت در حوزه های فناوری اطلاعات و نیز معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت های نهم و دهم حضور داشته است، و نیز در دولت دهم به عنوان نماینده وزارت ارشاد و عضو کمیسیون فناوری دولت، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی و عضو کمیسیون ملی یونسکو فعالیت می کرد. 

زارع پور در سوم شهریور ماه سال 1400 توانست اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را جلب کند.