زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی

خلاصه مطلب:

مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین المللی اسراء است که مدیریت مدرسه علمیه امام حسن عسکری علیه السلام، ریاست موسسه آموزش عالی امام حسن علیه السلام را برعهده دارد، و از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

 

توضیحات :

مرتضی جوادی آملی متولد سال 1337 در شهر آمل است، پدرش مرجع عالیقدر آیت الله عبدالله جوادی آملی است. او علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی نیز دارد و مدرک کارشناسی حقوق دریافت کرده است. او سطح چهار دروس حوزوی را سپری کرده و سیزده سال سابقه تحصیل دروس خارج را داراست.

ایشان سابقه تدریس دروس حوزوی را دارند و دروس سطوح عالی حوزه به ویژه فلسفه و عرفان را تدریس کرده اند، همچنین در جامعه الزهرا و دانشگاه مفید نیز به تدریس پرداخته اند. 

از جمله تالیفات ایشان می توان به کتاب فلسفه زیارت و آئین آن اشاره کرد، همچنین مقالات پژوهشی از جمله دوره تقریرات درس اشارات حضرت آیت الله جوادی آملی، مقاله عرفانی توفیقیه اسماء، مقاله حکومت صالحان، و مبانی حکومت اسلامی- مبانی عرفان اسلامی به قلم ایشان تالیف شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی 21 سال سابقه تبلیغ در داخل و خارج از کشور را دارند، و در مجامع علمی و دانشگاهی به ارائه سخنرانی پرداخته اند، ایشان حدود 10 سفر تبلیغ به خارج از کشور نیز داشته اند. 

ایشان علاوه بر تدریس و تبلیغ، ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء را برعهده دارند، از دیگر سوابق اجرایی ایشان می توان به مدیریت مدرسه علمیه امام حسن عسکری علیه السلام، عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسرا، ریاست و عضویت در هیئت علمی پژوهشکده علوم وحیانی معارج، ریاست مرکز نشر اسراء، ریاست موسسه آموزش عالی امام حسن علیه السلام و صاحب امتیاز و مدیرمسئولی فصلنامه اسراء اشاره کرد.