زندگی نامه امین کریم الدینی

مقالات

  • در گفت و گو جماران با مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران روشن شد:

    فرنوش نوبخت گفت: این هنر شرکت بهره برداری است. بهره‌ برداری یک تخصص هست. ما زمان تعمیرات را بهینه کردیم؛ سرعت‌ها را بهبود بخشیدیم؛ قطارهای بیشتری آماده کردیم. این‌ها تدابیری بودند که در شرکت بهره برداری صورت گرفت و ما توانستیم سر فاصله‌ی حرکت قطارها را از آبان ماه 1396 کم کنیم تا درمهرماه 98 این زمان را به سه و نیم دقیقه برسانیم. زمانی که با افزایش قیمت سوخت مواجه شدیم شبکه مقداری شلوغ شد ولی پاسخگو بود.

  • نقد و بررسی لایحه جامع شفافیت اطلاعات و زمینه های حقوقی پیش گیری از فساد/2

    در این بخش به این پرسش بنیادین پرداخته می شود که در پیش نویس این لایحه جامع شفافیت اطلاعات پیش بینی شده است که تنها فهرست و شرایط خدمات و فعالیت های مستلزم اخذ مجوز و حداکثر مشخصات افراد دارای مجوزباید منتشر شود و همچنان اصل اصل مجوزهایی که امتیازات یا سوبسیدهایی را در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، یا اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می دهند تلویحا محرمانه تلقی شده است؟ این در حالی است که با وجود الزامات قانونی هنوز قراردادهای دولتی منتشر نمی شود و سایت مربوطه در این زمینه کارآمدی ای ندارد.

  • نقد و بررسی لایحه جامع شفافیت اطلاعات و زمینه های حقوقی پیش گیری از فساد/1

    در این نشست به این پرسش های بنیادین پرداخته می شود که چرا تخلف در انتشار اطلاعات سازمانی ای که این لایحه انتشار آن ها را الزام آور می داند جرم انگاری نشده و برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است؟ بنابراین اگر لایحه جامع شفافیت اطلاعات نیز همچون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بیش از یک دهه معلق ماند و مسوولان کشور از اجرای آن سرباز زدند؛ چه باید کرد؟ چرا پیش نویس این لایجه چه ضمانت هایی را برای تخلف در این زمینه پیش بینی کرده است و آیا این تخلف ولو در بالاترین سطوح اجرایی کشور نباید جرم انگاری شود؟ و مجازات هایی برای آن پیش بینی شود؟ دکتر باقر انصاری با تأکید بر ابزار افکار عمومی اما همزمان نیز تأکید می کند مدیری که اعتقادی به شفافیت ندارد باید عوض شود، دکتر عابدی جعفری نیز تصریح می کند به مجازات و نظارت افکار عمومی نیاز داریم.

  • امین کریم الدینی:

    وقایعی از این دست همواره بستری برای انداختن توپ به زمین بازی یکدیگر و متهم کردن اشخاص به جای برنامه ها و فرآیندهای برنامه ریزی و سیاست گذاری است.