زندگینامه محمود صادقی

متولد:
1341-01-02
خلاصه مطلب:

محمود صادقی در تاریخ 2 فروردین سال 1341 در قم متولد شد. وی فرزند شهید محمدحسین صادقی است که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال 1360 به شهادت رسید، او سیاستمدار و مدرس دانشگاه است که در دهمین مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد. صادقی دانشیار رشته حقوق در دانشگاه تربیت مدرس و نیز عضو کانون وکلای دادگستری ایران است.

توضیحات :

پدر او از مخالفان شاه و از شاگردان حضرت امام بود، که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله مشکینی به عنوان رئیس دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز منصوب شد، و پس از مدتی به عنوان نماینده مردم دورود و ازنا در اولین دوره مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

محمود صادقی مدرک کارشناسی حقوق قضایی خود را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکترای حقوق خصوصی اش را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است، او همچنین دارای تحصیلات حوزوی است، و دروس حوزوی خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم فراگرفته است. 

او در سال 1360 پس از شهادت پدر، و اخذ دیپلم وارد مدرسه حقانی شد، و دروس ادبیات عرب و اصول فقه و منطق را آموخت، و دوره سطح را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات راستی کاشانی، پایانی، اشتهاردی و شب زنده‌دار گذراند، او مدتی در درس خارج نیز شرکت کرده، و مدتی را در کلاس های درس مقام معظم رهبری نیز حضور داشته است، او از دروس آیت الله وحید نیز بهره برده است. پس از آن به تهران آمده و کمی از حوزه فاصله گرفت. 

صادقی علاوه بر تدریس در دانشگاه سابقه تدریس کتاب شرح لمعه در حوزه را نیز دارد.

او در سال 1364 در کنار حوزه وارد دانشگاه تهران شد، و پس از آن در سال 1369 به دانشگاه تربیت مدرس رفت، در سال 1372 مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد و در سال 1379 پس از اخذ مدرک دکترای خود در دانشگاه تربیت مدرس استخدام شد.

او دانشیار رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، وکیل پایه یک دادگستری، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس، نایب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران و عضو حقوقدان کمیته نظارت بر نشریات دانشگاهی و عضو کمیته اخلاق پزشکی چند موسسه بوده است. 

صادقی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لیست 30 نفره ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان؛ گام دوم، حضور داشت و توانست وارد مجلس شود، او همچنین برای شرکت در مجلس یازدهم نیز ثبت نام کرد که صلاحیت او توسط شورای نگهبان تائید نشد. 

 

مقالات