مجید انصاری با انتقاد از تلاش نظامیان برای حضور در انتخابات 1400 بیان کرد: از آقای دکتر قالیباف و دیگر برادرانی که سابقه خدمت و فرماندهی در سپاه را داشته و دارند و همه عزت و آبرو و هستی آنها مرهون حضرت امام خمینی(س) است، انتظار نمی رفت که به این سادگی و در برابر انظار عموم ملت ایران که وفاداران به مکتب امام خمینی(س) هستند، روشن ترین اصل سیاسی مورد تاکید حضرت امام را که بارها و بارها در سخنرانی ها، نوشته ها و نهایتا در وصیت نامه جامع خویش بدان تاکید کرده اند را با توجیهاتی زیر پا بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور

به گزارش جماران؛ مجید انصاری با انتقاد از طرح مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار جماران گفت: «آنچه می خواهم در این گفت و گو روی آن تاکید کنم قسمتی از بند الف ماده 1 این قانون است که چنین مقرر کرده: «فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می توانند بدون استعفا از سمت خودشان، کاندیدای ریاست جمهوری شوند». این مسأله ممکن است در نگاه نخست چندان مهم به نظر نرسد، در صورتی که مسأله ای بسیار مهم و حیاتی است. هم برای انتخابات ریاست جمهوری و مردم سالاری دینی و هم برای نیروهای مسلح.»

 

اگر مناقشات سیاسی در سپاه و ارتش رفت باید فاتحه این ارتش و سپاه را بخوانیم

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: «از آقای دکتر قالیباف و دیگر برادرانی که سابقه خدمت و فرماندهی در سپاه را داشته و دارند و همه عزت و آبرو و هستی آنها مرهون حضرت امام خمینی(س) است، انتظار نمی رفت که به این سادگی و در برابر انظار عموم ملت ایران که وفاداران به مکتب امام خمینی(س) هستند، روشن ترین اصل سیاسی مورد تاکید حضرت امام را که بارها و بارها در سخنرانی ها، نوشته ها و نهایتا در وصیت نامه جامع خویش بدان تاکید کرده اند را با توجیهاتی زیر پا بگذارند.»

 

امام ورود سپاه، ارتش و نیروهای مسلح را به دسته بندی های سیاسی و امور انتخاباتی با صراحت نهی کرده اند

 

انصاری گفت: «امام ورود سپاه، ارتش و نیروهای مسلح را به دسته بندی های سیاسی و امور انتخاباتی با صراحت نهی کرده اند. در سخنرانی سال 63 ایشان که این روزها کلیپ آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، می فرمایند؛ دنیا فهمیده اگر نیروهای نظامی وارد دسته بندی های سیاسی شوند چه خواهد شد و اگر مناقشات سیاسی در سپاه و ارتش رفت باید فاتحه این ارتش و سپاه را بخوانیم. برای سپاه و ارتش جایز نیست که وارد این امور شوند.»

 

»»» مشروح سخنان مجید انصاری در گفت و گو با جماران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.