دولت جمهوری چک محدودیت ها برای رفت و آمد شهروندان داخل کشور را نیز لغو کرد و اجازه داد که تجمع هایی با مشارکت ده نفر برگزار شود و دانشگاه ها نیز باز شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، جمهوری چک به عنوان نخستین کشور اروپایی محدودیت اعمال شده برای سفر شهروندان به خارج از این کشور در سایه شیوع ویروس کرونا را لغو کرد.

شورای وزیران جمهوری چک اعلام کرد که از نیمه شب گذشته ممنوعیت سفر شهروندان به خارج از کشور به برای اهدافی به جز کار را لغو کرد و شرط بازگشت آنها به وطن را تن دادن به آزمایش کرونا یا قرنطینه به مدت 14 روز اعلام کرد.

دولت چک همچنین به شهروندان اجازه داد به شکل روزانه از مرزها عبور کنند به شرط آن که آزمایش کرونا دهند.

همچنین دولت این کشور محدودیت ها برای رفت و آمد شهروندان داخل کشور را لغو کرد و اجازه داد که تجمع هایی با مشارکت ده نفر برگزار شود.دولت چک در وبسایت خود نوشت که شهروندان اتحادیه اروپا و دانشجویان دانشگاه های اروپایی با «شروط خاصی» می توانند وارد این کشور شوند.

دولت چک همچنین مقرر کرد که از 27 آوریل تحصیل در دانشگاه ها از سر گرفته شود و مراکز ورزشی، کتابخانه ها، فروشگاه های تجاری که مساحت آنها از 25هزار متر فراتر نرود بازگشایی شود.

این محدودیت در حالی لغو می شود که «میلوش زیمان» رئیس جمهور جمهوری چک بر ضرورت تمدید ممنوعیت پروازهای خارجی به مدت یک سال برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا تأکید کرد کرد.

دولت چک 12 مارس در پی شیوع کرونا در کشور حالت فوق العاده برقرار کرد و مرزهای خود را بست و محدودیت های سختگیرانه ای را برای رفت و آمد شهروندان اعمال کرد.

از اوایل ماه آوریل دولت چک کاهش محدودیت ها را شروع کرد.

بنابراین گزارش، 7هزار و 187 نفر در جمهوری چک مبتلا به کرونا شدند و از این تعداد 213 نفر جان خود را از دست دادند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.