احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حوادث سه ماه اخیر کشور گفت: این ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است؛ اما این ها به بهانه اعتراض اغتشاش کردند و هرکسی که این اغتشاشات را اعتراض بخواند اغتشاش دیگری است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: دنیا بداند اگر دین و اسلام و تشیع به خطر بیفتد این جمعیت همه به مصاف خواهند رفت و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد.

ظهر امروز ۱۸ دی ماه تجمع گسترده طلاب، اساتید و علما و مردم متدین قم بر علیه هتاکی های اخیر نشریه فرانسوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح همزمان با تعطیلی حوزه آغاز شد، جمع کثیری از مردم از اقشار مختلف حضور داشتند.

در این مراسم مردم و طلاب با سر دادن شعارهایی بر علیه جریان حقوق بشر و آزادی بیان غربی که شعارهایی را سر می دادند.

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر مستکبر و... از جمله شعارهایی بود که طلاب سر می دادند. از جمله نکاتی که طلاب در این مراسم روی آن تاکید داشتند، برخورد جدی مسئولان و همه مسلمانان علیه این نشریه هتاک فرانسوی است که هر چند وقت یک بار اهانت هایی را به اسلام و همه ادیان الهی می کند و این بار نیز توهین جدیدی را به رکن رکین انقلاب اسلامی نموده است.

در این مراسم و پس از قرائت قرآن، سید احمد خانمی عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه در سخنانی با محکومت کردن این گستاخی بزرگ نشریه فرانسوی گفت: عنوان کرد: این جنگ سیاسی و اقتصادی بی‌سابقه نیست و از آغاز اسلام این جنگ ترکیبی علیه اسلام وجود داشته است و از تخریب پیغمبر (ص) شروع شده است.

وی ادامه داد: قرآن اشاره می‌کند که آن‌ها پیامبر (ص) را کذاب، ساحر، مسحور، مجنون می‌خواندند و پیامبر (ص) از آنجا به شعب ابی‌طالب رفت و تحریم اقتصادی شد و از آن جا حتی توطئه ترور پیامبر(ص) را هم کشیدند.

وی افزود: آنها علیه پیامبر اکرم (ص) و اسلام توطئه کردند و هدف آن‌ها این بود که می‌خواستند سفره دین را جمع کنند و قرآن می‌فرماید که تا قیامت این چنین است که کفار و دشمنان دست از سر شما بر نخواهند داشت و در صحنه باشید.

 ما زنده از آنیم که آرام نگیرم/ موجیم که آسودگی ما عدم ما است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حضور گسترده طلاب در این تجمع و عرصه های مختلف دفاع از انقلاب بیان کرد: دنیا بداند اگر دین و اسلام و تشیع به خطر بیفتد این جمعیت همه به مصاف خواهند رفت و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: خروجی آن همه توطئه علیه پیامبر (ص) چه شد؟ در آغاز پیامبر دو مرید یعنی امیرالمؤمنین (ع) حضرت خدیجه را داشت اما چه شد؟ امروز یک میلیارد و ۵۰۰ نفر باافتخار می‌گویند «أَشْهَدُ آن لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ » و «اشْهَدُ آن مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه».

خاتمی با اشاره به اینکه نشریه‌ای که این جنایت را مرتکب شده است چندی پیش به مقام شامخ نبی اکرم (ص) اهانت کرد، گفت: این نشریه مهم نیست اما آنچه مهم است حمایت دولت فرانسه از آن نشریه به بهانه آزادی بیان است، آزادی بیانی که هیچ کسی نمی‌تواند راجع به هولوکاست سخن بگوید.

وی اظهار کرد: اسم این را آزادی بیان می‌گذارند اما این دروغ است به اسم آزادی بیان به پیامبر (ص) توهین می‌کنند، به رهبر ملتی که جانباز هستند، اهانت می‌کنند، به رهبری اهانت می‌کنند که رزمنده قبل و بعد از انقلاب است، به رهبری اهانت می‌کنند که یکپارچه عشق به مردم است و راه امام (ره) را دنبال کرده و می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اغتشاشات سه ماه اخیر گفت: این ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است؛ اما این ها به بهانه اعتراض اغتشاش کردند و هرکسی که این اغتشاشات را اعتراض بخواند اغتشاش دیگری است.

خاتمی ادامه داد: در کشورهای اروپایی در اعتراضات شان تورات و انجیل را می‌سوزانند؟ اما این ها قرآن سوزاندند، مسجد را سوزاندند و نامش را اعتراض گذاشتند اما در کدام کشورهای اروپایی به کلیسا حمله کردند؟

وی با تأکید بر اینکه هر چه اهانت شما بیشتر شود ارادت مردم بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: پیام سریع این اجتماع کم نظیر حوزوی این است که یک کلمه به دنیا و به پادوهای داخلی آمریکا، صهیونیست و انگلیسی می‌گوییم که این جمعیتی که اینجام آمده‌اند به فضل خدا پای انقلاب و نظام اسلامی ایستادند و خداوند  ان شاء الله این توفیق را به مردم عنایت کند که پرچم را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) بسپاریم.

پس از این سخرانی یکی از مداحان اهل بیت به ذکر مدیحه سرایی انقلابی و مذهبی پرداخت.

گفتنی است طلاب پس از پایان مراسم در اطراف حرم تجمع خود را حفظ کرده با حمل پلاکاردهایی در حمایت از نظام اسلامی و رهبر انقلاب و محکومیت شدید این نشریه فرانسوی خواستار برخورد جدی همه مسلمانان جهان با این نشریه هتاک شدند.

نشریه شارلی ابدو در شماره جدید خود با همنوایی با جریان معاندان علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری یک مسابقه کاریکاتور و انتشار این کاریکاتورها در شماره اخیر خود کرده بود که با واکنش جدی مسئولان ارشد و دیپلماتیک ایران از جمله احضار سفیر فرانسه و همچنین پاسخ و هشدار جدی مسئول سیاست خارجی ایران علیه دولت فرانسه مواجه شد.

از این روی در روزهای گذشته علما و مراجع و سازمان ها و نهادهای فرهنگی و انقلابی و مذهبی در پیام های مختلفی این اقدام نشریه فرانسوی و همچنین دولت فرانسه از این سریال ادامه دار هتاکی این نشریه را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی نهادهای بین المللی با ادامه روند هتاکی ها به حریم اسلام و مقدسات اسلامی و مذهبی و انقلابی آن شدند.

تجمع امروز نیز در همین راستا و با فراخوان مرکز مدیریت حوزه و نهادهای مختلف حوزوی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.