عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای حل برخی از مسائل و بهبود کیفیت زندگی در پایتخت به اجرای پروژه های کوچک مقیاس و محلی توجه شود افزود: مشکلات این شهر با انتقال پایتخت رفع نمی شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، احمد مسجد جامعی افزود: در تهران باید جای پروژه های بزرگ به طرح های کوچک مقیاس منطقه ای توجه شود و این خدمات در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی به طرح مساله جابجایی پایتخت اشاره کرد و یادآورشد: مشکلات تهران به دلیل ساختار متمرکز نظام اداری و اجرایی است و در صورت انتقال پایتخت، یک تهران دیگری به وجود خواهد آمد.

مسجد جامعی اظهارداشت: با انتقال پایتخت، مشکلاتی که تهران دارد حل نمی شود و در نقطه دیگری نیز همین مشکلات ایجاد خواهد شد؛ این موضوع نیاز به گفت‌وگوی بیشتری دارد تا مشخص شود که بناست چه اتفاقی بیافتد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون پایتخت در سطح محله ها با معضلات به ظاهر کوچکی مانند نبود سرویس بهداشتی کافی، حیوانات موزی و بوی نامطبوع مواجه است.

وی تاکید کرد: بدون شک برطرف سازی این مسائل در سطح محله ها به ارتقای کیفیت زندگی در تهران کمک می کند.

مسجد جامعی به مساله افزایش جمعیت تهران اشاره کرد و ادامه داد: چندی است که این شهر مانند سابق شاهد افزایش جمعیت نیست و هزینه های زندگی در پایتخت آنقدر افزایش یافته است که خود تهرانی هم به شهرهای حاشیه ای می روند.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت مهاجر پذیری تهران نسبت به بسیاری از مراکز استان ها کاهش یافته است و فکر نمی کنم در اینده مشابه آنچه که در گذشته برای این شهر رخ داده، تکرار شود.

قرارگاه خاتم الانبیا طی ماه های گذشته اعلام کرده بود که حاضر است طرح مطالعاتی انتقال پایتخت را انجام دهد و هزینه را بپردازد که به دنبال این موضوع مسئولان در جایگاه های مختلف واکنش های متفاوتی نسبت به طرح انتقال پایتخت نشان دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.