در این مطلب به قلم محمد کاظمی نسب نوشته شد: طبق فرموده پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) هیچ بنایی در اسلام بنیانگذاری نشده است که نزد خداوند محبوب تر از ازدواج باشد.
در تشکیل خانواده لذت و رشدی است که هیچ چیز دیگری جایگزین آن نمی شود، روشن است که ازدواج آگاهانه، آسان، به هنگام و پایدار، سلامت روان، تکامل و آرامش را به ارمغان می آورد.
در حوزه اقتصادی، ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان، ساده گرایی و کاستن از تشریفات که امروزه به بیماری فرهنگی تبدیل شده است، مسیر ازدواج جوانان را هموار می کند؛ لازمه تحقق این موضوع پیشقدم شدن افراد شاخص و دارای جایگاه اجتماعی بالا به عنوان الگو برای سایر افراد است.
طرحی تحت عنوان پویش اجتماعی ازدواج پایدار که در هفته ازدواج در یزد در حال برگزاری است طرح تأمل برانگیزی است که با یکصد برنامه آموزشی، مشاوره ای، مطالعاتی، خیّری و نشاط اجتماعی همراه بوده و به عنوان یکی از طرح های مهم در ذیل آسیب اجتماعی طلاق مؤثر است.
موضوع مهمی که در مقوله ازدواج جوانان باید مدنظر قرار گیرد و در طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار نیز لحاظ گردیده است پیش نیازهای روانشناختی و آمادگی درونی و ذهنی افراد است که باید به طرق مختلف و در قالب آموزش ارائه گردد و در یک کلام افراد باید با اصول کلی تشکیل یک خانواده متعادل آشنا شوند.
در طرح پویش اجتماعی پایدار به ابعاد مختلف ازدواج توجه و برای آن راهکارهایی اندیشیده شده که از این حیث جامع و کامل است اما معطوف نمودن این طرح به هفته ازدواج راهگشا نیست و باید دستکم چند سال به طور مداوم استمرار یابد.
هفته نامه نارین به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمد وحید کریم بیکی در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
160 رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد ١١٦ مجوز متعلق به نشریات چاپی، ٢٨ مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١٦ مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.