به گزارش ایرنا ، محمدرضا رضایی نژاد روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان شرایط اقتصادی و راه های حل مشکل کشور، اظهار داشت: امروز سختی کار در این عرصه همانند دشواری کار در رسانه هاست ولی می توان از ظرفیت مردم، کارهای گروهی و شرکت های تعاونی برای موفقیت استفاده کرد.
وی افزود: مجموعه های خصوصی، شرکت ها و اتحادیه تعاونی ها به دنبال ارزش آفرینی و رشد سرمایه های خود هستند که در تعاونی ها به سمت تأمین منافع سهامداران متمرکز است از این رو باید سبد اقتصادی به نیابت از آنها در این عرصه تعریف شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان یزد در ادامه با بیان اینکه این مجموعه تعاونی به عنوان یک بنگاه اقتصادی با 45 هزار سهامدار همواره در جست و جوی فعالیت های جدید است ، اضافه کرد: این شرکت هم اکنون در 10 رشته از جمله بانکداری ، حمل و نقل هوایی ، اینترنت ، اپراتوری پست، توزیع مویرگی میوه در تهران ، سهامداری بیمه ، ایجاد زیرساخت های بندر خشک و آب فعال است.
رضایی نژاد تصریح کرد: در بحث تأمین آب از دریا به عنوان یک موضوع فراملی ایجاد یک شرکت تعاونی دنبال شد که با مشارکت پنج هلدینگ بزرگ از تولیدکنندگان شناخته شده یزد در نظر گرفته شد، پیش بینی می شود اجرای طرح به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.
وی ادعا کرد: این شرکت تعاونی با شعار « آب برای دوستی » مدلی از تعاونی است برای شیرین کردن آب از دریا و انتقال آن به هرجایی از کشور که نیاز باشد و بر مبنای آن نافع سرمایه گذاران هست و طرح آب شیرین کن آن احتمالا تا 1.5 سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کار تعاونی می‌توان آب را به استان‌هایی که با مشکل کمبود این ماده حیاتی روبروند انتقال داد و زمینه‌ای را فراهم کرد تا مشکل در این زمینه رفع شود، خاطرنشان کرد: بهترین شیوه مبارزه در جنگ اقتصادی اعتماد آفرینی در میان مردم و استفاده از سرمایه های اندک آنها و تقویت سرمایه های اجتماعی است.
این کارآفرین برتر ملی با انتقاد از وجود قوانین متعدد برای ممانعت از اجرای یک طرح یادآور شد : این در حالی است که برای اجرای آن ، تعداد قوانین محدود می شود از این رو حمایت دولت از تعاونی های موفق و اجرای درست و صحیح قوانین این بخش ،می تواند زمینه ساز تحول در اقتصاد شود.
رضایی نژاد از سرمایه گذاری و هزینه کرد 16 تا 18 میلیارد تومان این مجموعه در عرصه ورزش خبر داد و بیان کرد: بنگاه های اقتصادی به دلیل نداشتن منافع ، کمتر وارد باشگاهداری می شوند و چند سال اخیر به دنبال بومی سازی ورزش های مورد حمایت بودیم تا جایی که قصد داریم ظرف سه سال آینده تیم لیگ برتر در هندبال داشته باشیم .
تعاونی یادشده ، به عنوان یکی از بزرگترین گروه تعاونی های ایران در زمینه فناوری اطلاعات، با تکیه بر توان و دانش فرهیختگان و نخبگان یزدی در سال ۱۳۷۵ ابتدا با تاسیس شرکتی در زمینه آی .تی( IT) تأسیس شد .
همچنین رئیس اتاق تعاون یزد اواخر مهر ماه سال 96 گفته بود : از پنج هزار تعاونی ثبت شده ، 2 هزار شرکت با 700 هزار عضو در استان فعال است که عمده آنها متعلق به شرکت های تعاونی مسکن مهر است.
احمد زاهدپناه با بیان اینکه در تعاونی ها حرف اول را « خرد جمعی» می زند ، اظهار کرد: تعاونی ها بر مبنای هفت اصل عضویت اختیاری، کنترل دموکراتیک، مشارکت اقتصادی، خودگردانی و عدم وابستگی، آموزش، همکاری بین تعاونی‌ها و توجه به جامعه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه 20 وظیفه برای بخش تعاون تعریف شد ، ادامه داد: در این استان تعاونی ها در 16 اتحادیه فعال است و بر مبنای ماده 76 قانون تعاون ، هر شرکتی که برای بروزرسانی اطلاعات اقدام نکرده باشد نمی تواند از خدمات اداره تعاون استفاده کند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.