به گزارش ایرنا امام جمعه موقت مهریز گفت: مسوولان با همکاری خیران در اقدام جهادی و انقلابی زمینه ازدواج آسان جوانان را با فراهم کردن زمینه اشتغال و تامین مسکن فراهم کنند.
حجت الاسلام حسین زارع زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان با اشاره به اینکه سن ازدواج در بین دختران و پسران بالا رفته است، افزود: برای فرهنگ سازی ازدواج آسان باید نهادهای فرهنگی و آموزشی همگام با دولت اقدام کنند.
وی ادامه داد: افزایش سن اردواج موجب بروز برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شده است و به هیچ وجه مناسب جامعه اسلامی نیست و همه در قبال آن مسئول هستند.
امام جمعه موقت مهریز در ادامه به حج ابراهیمی و نقش آن در همگرایی امت اسلامی اشاره کرد و گفت: باید حاجیان سرزمین وحی از لحظات معنوی حضور در کنار خانه خدا و مدینه منوره استفاده کنند.
زارع زاده به مشکل معیشتی مردم و گرانی ها در جامعه اشاره کرد و رسیدگی به آن را به عنوان مطالبه اصلی مردم از مسئولان خواستار شد.
7541/ 2047/
**
امام جمعه بهاباد به افزایش قیمت برخی کالا و شرایط سخت زندگی مردم از لحاظ اقتصادی اشاره کرد و گفت : اگر برخی مسئولان روحیه اشرافی گری را کنار بگذارند و با هم متحد شوند مشکلات کشور خیلی سریع رفع خواهد شد .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد به نوسان قیمت سکه و ارز در بازار اشاره کرد و اظهار داشت : ریشه اصلی گرانی ها مربوط به شبکه های طراحی شده خارج از کشور و نفوذ آنها در داخل ایران است تا مردم را در بدترین شرایط اقتصادی قرار دهند و مشکلات را به گردن یک دیگر بیاندازند .
خطیب جمعه بهاباد تاکید کرد: برخورد با مفسدین اقتصادی و اخلال‌گران بازار ارز و سکه و دیگر کالاهای مصرفی که ثبات را بر هم زده اند و موجب گرانی بسیاری از کالاها شده‌اند، به مطالبه‌ای فراگیر از مسئولان تبدیل شده است.
وی یادآور شد: بار سنگین مبارزه با فساد بیش از همه بر دوش قوه قضاییه سنگینی می کند و مطالبات عدالت خواهانه در برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، دستگاه قضایی را در صدر توجه قرار داده است و سران قوا خصوصا قوه قضاییه با جدیت بیشتر با مفسدان اقتصادی برخورد کنند .
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد نباید به ایجاد اختلاف و 2 دستگی‌ در کشور منجر شود، بلکه بر عکس در فرهنگ سیاسی سالم، عدالتخواهی و فسادگریزی باید به محور همگرایی همه جریان‌های دلسوز نظام و هواداران منافع ملی تبدیل شود.
حجت الاسلام بشکانی به افراد و دشمنانی که در صدد تغییر نظام اسلامی ایران هستند، هشدار داد و گفت : دشمنان بدانند مردم این صحبت ها و حرف های پوچ و بی اساس را قبول ندارد و کدخدایی آمریکا را هم هرگز نمی پذیرند .
وی با بیان اینکه چرا عده ای از مسئولان و دولتمردان این همه مشکلات را به وجود آورده اند و آن را متوجه رهبری نظام می دانند، اظهار داشت : مقام معظم رهبری 2 ماه است که اختیار را به دولتمردان سپردند، پس چرا آنها مسئولیت و وظیفه خود را انجام نداده اند .
وی مسئولان را به جدیت در رسیدگی به فساد دعوت کرد و یادآور شد: هر سه قوه باید مطالبات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه اگر مسئولان بخواهند مشکلات رفع شود که حل شدنی است،تصریح کرد : اگر برخی مسئولان نظام و دولتمردان اشرافی گری و طایفه گری و تبعیض را کنار بگذارند مشکلات نیز خود به خود حل می شود .
9877/ 2047
**
امام جمعه ندوشن با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند تا مشکل اقتصادی برای کشور ایجاد کنند بر خرید کالاهای با کیفیت ایرانی و تولید آن در داخل تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن، خواستار توجه بیشتر مسوولان به مسایل اقتصادی، کنترل تورم و مبارزه با احتکار شد و افزود: دشمنان به دنبال توطئه، تبلیغات سوء و ایجاد جو روانی در حوزه اقتصادی هستند و ما همواره باید هوشیار و در صحنه باشیم.
وی در بخشی از خطبه ها سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را یادآور شد و با تاکید بر تاسی و بهره گیری از رفتار، کردار و گفتار ائمه اطهار (ع) گفت: ثمره این ازدواج وجود نازنین امام زمان (عج) و امام حسین (ع) است.
خطیب جمعه ندوشن همچنین وحدت میان قشرهای مختلف جامعه را در شرایطی فعلی ضروری تر از زمان های دیگر دانست .
جوادی با تاکید بر پاسداری از اهداف و آرمان های امام راحل، انقلاب و خون شهدا، فرارسیدن سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جواد الائمه (ع) را تسلیت گفت.
2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.