به گزارش ایرنا ، مهدی زارع بیدکی عصر سه شنبه به مناسبت 17 مرداد در آیین تجلیل از 15خبرنگار فعال شهرستان پیشرفت فیزیکی طرح های عمران شهری را بطور متوسط 30 تا 60 درصد ذکر کرد و افزود: تفرجگاه حسن آباد ، خیابان شهید محمد منتظری (ره) و ادامه بلوار شهید صدوقی (ره) از جمله مهمترین این طرح هاست.
رئیس شورای شهر به موقعیت و شرایط مناسب آب و هوای شهرستان مهریز اشاره کرد که هر هفته بطور متوسط حدود 10 هزار نفر مسافر از بوستان ها و مکان های تفریحی و تفرجگاهی آن استفاده می کنند.
زارع گفت: حدود 70 درصد کسانی که در طول سال و تابستان به پارک ها و بوستان های مهریز مراجعه می کنند، مردم مناطق همجوار و مهمانانی از مرکز استان و برخی استان های همجوار هستند که باید با حمایت مسئولان خدمات بهتری به آنها ارائه شود.
رئیس شورای شهر مهریز تصریح کرد: به علت کمبود بودجه پیشرفت برخی از طرح های عمران شهری به کندی انجام می شود و همین امر ، شهرداری و شورا را برای خدمات بهتر به مسافران دچار مشکل کرده است.
زارع ، بدون اشاره به تعداد طرح های نیمه تمام و بودجه سال 1397 شهرداری مهریز بیان کرد: اکثر پارک ها و بوستان های زیرپوشش جنبه فرا شهرستانی دارند، برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز فرهنگی ، ورزشی و رفاهی مسافران ، باید اقدام های مناسب استانی انجام شود.
وی با گرامیداشت روز خبرنگار ( 17 مرداد ) و 2 شهید خبرنگار این شهرستان ( شهیدان علی اکبر کورشفر و سید مهدی میرافضلی سریزدی ) به بیان عملکرد این شورا در یکسال گذشته پرداخت.
این مسئول با اشاره به اینکه از 180 مصوبه ارسالی شورا به کمیته انطباق استانداری یزد حدود 150 مصوبه یعنی 95 درصد قطعی شده است، ابراز امیدواری کرد، بر اساس نیاز مردم و مسافران فعالیت ها ادامه داشته باشد.
به گفته زارع ، ساماندهی بایگانی شهرداری و ثبت پرونده ها با 80 درصد پیشرفت جزو اولویت های شوراست تا خدمات رسانی به شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن و در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شود.
وی جذب سرمایه گذاران و افراد خیر برای آبادانی شهر و مشارکت در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی را از دیگر اولویت های مهم منطقه ذکر کرد و همکاری آنها را خواستار شد.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 70 درصد در شهر زندگی می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.