یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند که 49 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی امروز شنبه در آیین تجلیل از مهدیه خاکباز بانو یزدی دارنده مدال طلای مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه افزود: حمایت از ورزشکاران در کسب موفقیت های بیشتر ضروری و بسیار هم اثربخش است.
وی ادامه داد: حمایت از بانوان برای حضور در میدان های کشوری و بین المللی ، موجب توسعه ورزش، ایجاد انگیزه در ورزشکاران و زمینه ساز توجه بهتر به کسانی است که توانایی کسب افتخار دارند.
این مسئول با تبریک موفقیت خانم خاکباز از پیگیری مشکلات ورزشکاران از سوی اداره کل ورزش و جوانان بر نقش همراهی خانواده ها و حامیان مالی از این قشر تاکید کرد.
طالبی ابراز امیدواری کرد که با همت و برنامه ریزی مربیان و اراده قوی ورزشکاران ، یزد بتواند در رشته های ورزشی در کشور و عرصه های ملی و بین المللی و رسیدن به جایگاه های بالاتر موفق باشد.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: خانم خاکباز نمونه‎ای از اراده اجتماعی در میان این قشر است که با پشتکار، امید به خدا و با توجه به وضعیت جسمانی، با نگاه به اهداف خود توانست در میدان های مختلف ورزشی بدرخشد و برای کشور و استان افتخار آفرینی کند.
مسعود شریعتی ضمن ابراز امبدواری برای موفقت های بیشتر بانوان استان خصوصا این بانو افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در بانوان استان در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد، حمایت از آنها جزو برنامه های مهم این اداره کل است .
مهدیه خاکباز که در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در اسفندماه سال 1396 در چین درخشید، سهمیه بازی های پاراآسیایی 2018 میلادی جاکارتا را به دست آورد.
سومین دوره بازی‌ های پاراآسیایی مهر ماه 1397 به مدت هشت روز در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار خواهد شد.
این دوره از بازی‌ها قرار است از 6 اکتبر (14 مهر) تا 13 اکتبر (21 مهر) در 10 ورزشگاه در شهر جاکارتا برگزار شود و سه هزار و 589نفر از 43 کشور در 18 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.