به گزارش ایرنا ، فرماندار بهاباد با قدرانی از خدمات کارکنان ثبت احوال شهرستان گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از بزرگترین طرح های کشور برای احراز هویت است.
محمد مهدی خانی زاده افزود: تحقق دولت الکترونیک منوط به داشتن کارت ملی است طوریکه خدمات بسیاری از اداره ها و بانک ها با آن انجام می شود،لذا افراد واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند در غیر این صورت از خدمات دولت الکترونیک با مشکل برخورد خواهند کرد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهاباد هم گفت: ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند جهت تسهیل در ثبت درخواست کارت برای سالمندان، معلولین و افرادی که توانایی حضور در اداره ثبت احوال و دفتر پیشخوان دولت را ندارند، راه اندازی شد.
امیرحسین کارگر با بیان اینکه مجموعه نیروهای ایستگاه سیار در روستاهای شهرستان نیز حضور خواهند یافت گفت: تمام فرایندهای درخواست کارت شامل اسکن مدارک، گرفتن عکس و انگشت نگاری و ثبت در سامانه توسط ایستگاه سیار انجام خواهد شد .
وی در رابطه با تعداد افرادی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند یادآور شد: در شهرستان بهاباد تا پایان تیر ماه سال 97 ، هفت هزار و 700 نفر نسبت به ثبت نام کارت ملی اقدام و کارت خود را تحویل گرفته اند و چهار و 700 نفر از افراد واجد شرایط هنوز اقدامی نکردند.
کارگر با توجه به اینکه داشتن کارت ملی برای استفاده در زمینه های مختلف به خصوص امور بانکی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی ضروری است بر اقدام هرچه سریعتر مردم نسبت به دریافت کارت تأکید کرد و گفت: امید است با همکاری مردم صدور کارت های ملی تا دی ماه سال جاری همزمان با صدمین سال فعالیت ثبت احوال به پایان برسد.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.