به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روزشنبه به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ( پنجم مرداد 1358) در نشست اعضای ستاد نماز جمعه مرکز شهرستان اظهار داشت : این سنگر پایگاه ضد استعماری و استکباری است و جایگاه رفیعی برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) دارد.
وی افزود: نماز جمعه رمز مقاومت ملت ایران بوده و هست و حتی در بمباران ها و موشک باران های دوران جنگ تحمیلی تعطیل نشد .
حسینی ادامه داد: نماز جمعه، این سنت دیر پای محمدی (ص) و علوی پس از قرن ها تعطیلی پس از پیروزی انقلاب مجددا حیاتی دو باره یافت و به امر امام خمینی (ره) توسط یار دیرین حضرت امام (ره) مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد : نماز جمعه بزرگترین عنایت حق تعالی به نظام بود که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ، احیا شد.
وی یادآور شد: نماز عبادی سیاسی جمعه امروز به عنوان دژی محکم و مستحکم در برابر تهدیدات دشمن است و همواره تبلور و تجّلی عینیت سیاست و دیانت است .
امام جمعه ابرکوه افزود: به لطف خدا و عنایت امام امت و مقام معظّم رهبری تاکنون شبکه گسترده و هدایتگر نماز جمعه ، مسیر بالندگی رشد تعالی اسلام و انقلاب را طی کرده است .
وی یادآور شد: نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه عبادی سیاسی و یکی از تجلّیات مهم حضور مردم در حمایت از انقلاب ، موهبتی الهی و دستاوردی برای انقلاب و ملت ایران است .
بیش از 40 نفر عضو ستاد نماز جمعه ابرکوه هستند.
نماز جمعه این شهرستان در شهرهای ابرکوه و مهردشت بخش بهمن با حضور قشرهای مختلف مردم اقامه می شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.