محمدرضا صباغیان روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری نشست خود به همراه مسوولان شهرستان بافق با اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت 2 درصد عوارض عمران و آبادانی بافق از معادن منطقه، تنفیذی مقام معظم رهبری است و هیچ کس به جز خود ایشان نمی تواند این قانون را لغو کند.
وی با اشاره به صحبت های مدیر کل حقوقی دیوان محاسبات پیرامون قانون ارزش افزوده عنوان کرد: اعضای حقوقی دیوان محاسبات معتقد هستند با توجه به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بایستی این 2 درصد لغو شود.
نماینده مردم مهریز،بافق، ابرکوه ، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی به مکاتبات متعدد و پیگیری های مسؤلان شهرستان بافق بعد از ملغی شدن مصوبه 2 درصد عوارض عمران و آبادانی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در نشست های مختلف با مسوولان مربوطه و دفاعیات صورت گرفته عاقبت شورای فنی حقوقی دیوان محاسبات تشخیص داد این پرداخت حق شهرستان بافق است و باید پرداخت 2 درصد عوارض فروش مواد معدنی ادامه پیدا کند.
وی با تاکید به پرداخت دو درصد عوارض عمران و آبادانی توسط تمامی معادن منطقه اعم از بخش خصوصی و دولتی تصریح کرد:مسؤلان شهرستان به ویژه فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بافق در پی اجرایی شدن حکم تنفیذ مقام معظم رهبری باشند.
صباغیان همچنین با اشاره به محرومیت شهرستان بافق گفت: در صورتی که مدیران معادن از این موضوع پیروی نکنند طبق قوانین و مقررات مربوطه با آنان برخورد خواهد شد.
این نماینده مجلس عنوان کرد:در گذشته مردم برای رسیدن به حقوق بحق خود با تجمع و اعتراضات مردمی خواسته خود را بیان می کردند که عواقب درستی در برنداشت اما امروز با کمک مسؤلان در بستری آرام طبق قانون موضوع 2 درصد عوارض پیگیری و خواسته به حق مردم محقق شد.
بافق، گنجینه معادن ایران لقب گرفته و سنگ آهن مرکزی ایران بافق، فسفات آسفوردی، سرب و روی ، اورانیوم و سنگ های زینتی از جمله معادن غنی این منطقه به شمار می آید.
حدود 75 درصد جمعیت بافق در معادن این شهرستان به کار اشتغال دارند و این معادن زمینه مهاجرت جمعی از جوانان جویای کار را از جای جای مهین اسلامی به شهرستان بافق فراهم کرده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.