به گزارش ایرنا علی افضلی، عصر یکشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت (31 تیر تا 6 مرداد) در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع آموزش ها یک میلیون و 114 هزار نفر ساعت مربوط به مراکز آموزش دولتی و مابقی مربوط به آموزشگاه های آزاد با مدیریت بخش خصوصی است.
وی اظهار داشت: تعهد این اداره در ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در چهار ماهه نخست امسال در بخش دولتی یک میلیون و 303 هزار نفر ساعت بود که 85 درصد این تعهدات با توجه به تعطیلات فروردین ماه محقق شد که مابقی تا پایان سال جبران می شود.
وی تعهد فرا گیری آموزش فنی و حرفه ای در بخش آموزشگاه های آزاد در چهار ماهه نخست امسال را 900 هزار نفر ساعت بیان کرد و افزود: در این زمینه 102 درصد تعهدات تحقق یافت.
افضلی در ادامه خاطر نشان کرد: مجموع تعهدات سال جاری این اداره کل در برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی سه میلیون و 911 هزار نفر ساعت و در بخش آزاد 2 میلیون و 900 هزار نفر ساعت است.
وی اظهار داشت: در استان یزد 16 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه آزاد، آموزشهای مهارتی را در رشته های مختلف به علاقه مندان ارایه می کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای یزد افزود: آموزش‌های مهارتی یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای توسعه اشتغال در سطح جامعه و توانمند‌سازی نیروی انسانی به شمار می رود.
وی ادامه داد: آمارهای سامانه رهگیری اشتغال که یکسال بعد از فراغت کارآموز بررسی می شود، نشان می دهد که34.4 درصد شرکت کنندگان در دوره های آموزش های فنی و حرفه ای سال گذشته مشغول به کار شدند.
افضلی افزود: در تابستان امسال در راستای اوقات فراغت 161 حرفه در قالب 218 دوره در مراکز فنی و حر فه ای دولتی پیش بینی شد که با توجه به ثبت نام شرکت کنندگان در این دوره ها ، 116 حرفه در قالب 163 دوره آموزشی در حال برگزاری است.
وی در ادامه به برگزاری المپیاد ملی مهارت در 27 تیر ماه امسال در استان البرز اشاره کرد و گفت: در این المپیاد ، تیم اعزامی استان یک مدال طلا، یک مدال نقره ، 2 مدال برنز و 6 دیپلم افتخار کسب کردند.
وی ادامه داد: استان یزد با توجه به امتیازات کسب کرده در المپیاد رتبه دهم کشوری در بین 31 استان را بدست آورد.
افضلی یادآور شد: دیدار با ائمه جمعه ، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان فنی و حرفه ای و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و بازدید اقشار مختلف مردم از مراکز فنی و حرفه ای استان از جمله برنامه های هفته ملی مهارت در استان است.
مسوول کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای یزد هم در این نشست گفت: این کانون متشکل 10 انجمن در رشته های مختلف است که 350 آموزشگاه آزاد عضو آن هستند.
محمدرضا بی کس افزود: رسالت این کانون حمایت از آموزشگاه های آزاد و ارتقاء و باز آموزی مربیان شاغل در بخش خصوصی و صدور مجوز برگزاری همایش ها در رشته های مختلف است.
وی با اشاره به فعالیت برخی آموزشگاه های غیرمجاز در برگزاری دوره های مختلف یادآور شد: افراد برای کسب مهارت و شرکت در دوره های مختلف مهارتی به مراکز دارای پروانه و مجوز مراجعه کنند.
در این نشست روسای مراکز فنی و حرفه ای شهرستان یزد در بخش برادران و خواهران گزارشی از برگزاری دوره های مهارتی در مراکز مربوطه به خود را ارایه کردند.
31تیر تا 6مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت و 6مرداد به عنوان روزملی کارآفرینی وترویج آموزش های فنی وحرفه ای در کشور نامگذاری شده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.