محمد کاظمی نسب ، روز پنجشنبه به مناسب هفته بهزیستی و تامین اجتماعی (22الی 28) در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان ، با بیان اینکه کار این نهاد بسیار مهم است ، اظهار داشت : فعالیت ها شاید به ظاهر نمودی نداشته باشد ،ولی با توجه به مشکلات و سختی های کار ، این نهاد خدمات قابل توجهی به افراد ارایه می کند که نیاز به اطلاع رسانی است.
وی ادامه داد: کار فعالان بهزیستی چه در اداره و چه در بخش خصوصی باعث تسهیل فعالیت های اجتماعی است .
کاظمی نسب با اشاره به فعالیت اورژانس خدمات اجتماعی اضافه کرد: شاهد هستیم که به همت کارشناسان بهزیستی در این حوزه چه آسیب ها و معضلاتی رفع می شود.
فرماندار ابرکوه در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار ، باید توسعه فکری ایجاد شود ، خاطرنشان کرد: بعد از توسعه فکری باید وارد توسعه فرهنگی و اجتماعی ، سیاسی ، قضایی و اقتصادی شویم.
کاظمی نسب با قدردانی از خدمات و تلاش های کارکنان بهزیستی ابرکوه تصریح کرد: در این مدت شاهد تلاشها و مشقت های مجموعه بهزیستی شهرستان از نزدیک بوده است.
رئیس اداره بهزیستی ابرکوه هم با قدردانی از حمایت های فرمانداری در گزارشی گفت: این نهاد هم اکنون به یکهزار و 38 معلول در قالب پرداخت کمک هزینه نگهداری ، حق پرستاری ، پرداخت وام های خود اشتغالی ، ویزیت در منزل ، خدمات توانپزشکی و توزیع وسایل کمک توانبخشی خدمات رسانی می کند .
زهره اکرمی با بیان اینکه 250 نفر از معلولان شهرستان که توانایی انجام کار دارند، بیکار هستند، اظهار داشت: 10 درصد از افراد جامعه با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی ، حرکتی، شنوایی و بینایی روبروند.
وی افزود: امسال هفت میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال مددجویان شهرستان تا سقف ٢00میلیون ریال به هر متقاضی پرداخت شده است.
این مسئول ادامه داد: 980 نفر معلول تحت پوشش این اداره قرار دارند که دارای معلولیت جسمی حرکتی ، بینایی، شنوایی، ذهنی و روحی روانی اند که از این تعداد 70 درصد آنها متاهل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.