سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری (Computed Tomography scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است.
بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان به خصوص استخوان ها می کند.
امروزه استفاده از سی تی اسکن جزو جدایی ناپذیر در تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیماری هاست.
با استفاده از تصاویر سی تی اسکن می توان بافت های درون بدن را مشاهده و دقیقا شکل آنها را بررسی کرد.
بیمارستان 96 تختخوابی فاطمه الزهرا (س) مهریز که فعالیت خود را از سال 1372آغاز کرد، شامل درمانگاه عمومی و تخصصی و بخش های زنان و زایمان ، جراحی ، اورژانس ، اطفال ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، دیالیز و چشم پزشکی است.
با گذشت زمان این بیمارستان که به خاطر موقعیت جغرافیایی شهرستان که در کنار جاده تهران ،یزد ، بندرعباس و کرمان قرار دارد سالانه پذیرای بیمارانی حتی خارج از شهرستان است.
فاطمه کمالی یکی از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان مهریز با ابراز ناخرسندی از نبود دستگاه سی تی اسکن گفت: بیماران برای سی تی اسکن مجبور به سفر به یزد و برخی استان های مجاور هستند.
وی ادامه داد: رفت و آمد برای استفاده از سی تی اسکن ضمن وقت گیر بودن ، هزینه زیادی را در بر دارد که خیلی از بیماران توانایی پرداخت آن را ندارند.
حسین خواجه نظامی که از رفسنجان برای درمان به بیمارستان مهریز مراجعه کرده بود ضمن تایید اظهارات خانم کمالی به ضرورت خرید دستگاه سی تی اسکن اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.
وی تصریح کرد: بیمارستان مهریز با همت مردم و خیران و حمایت دولت بخش های مناسب و کادر پزشکی خوبی دارد ولی نبود دستگاه یادشده مشکل اساسی برای بیماران است.
همچنین امام جمعه مهریز در خطبه های نمازجمعه 15 تیرماه 1397 این شهر با اشاره به اینکه بیمارستان این شهرستان امکانات خوبی دارد یکی از کمبودها را نبود دستگاه سی تی اسکن ذکر کرد.
به گفته حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی ، نبود این دستگاه موجب نارضایتی شهروندان شده و باید توسط مسوولان پیگیری شود.
همچنین مدیر بیمارستان مهریز به ایرنا گفت: برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن افزون بر 25 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
سید رسول محسن زاده افزود: برای خرید دستگاه به همت و همکاری خیران نیاز است که امیدواریم همانند گذشته بیمارستان را یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه نبود این دستگاه موجب سفر مردم به یزد مرکز استان و برخی شهرستان ها می شود وجود آن را در بیمارستان خیلی ضروری ذکر کرد .
مرکز شهرستان 50 هزار نفر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.