محمدمهدی جوادیان‌‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از لحاظ سهمیه آب مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون در چندین مرحله آب انتقالی به یزد قطع شد که در آخرین مورد ، 16 حوضچه در منطقه اژیه شهرستان ورزنه اصفهان از سوی افرادی تخریب شد.
وی افزود: دیروز( چهارشنبه) همزمان با نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب برگزار شد، اطلاع یافتیم که گروهی در اعتراض به آب انتقالی به یزد، به بخشی از خطوط انتقال آسیب رساندند و بلافاصله تعمیر بخش آسیب دیده شروع شد و کار مرمت تا ساعت 2 بامداد امروز پنجشنبه ادامه یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه از ساعت 11 و 45 دقیقه امروز آب انتقالی به شهر یزد رسید، تاکید کرد: به دلیل کمبود آب، 37 درصد سهمیه آب استان نسبت به سال گذشته کاهش دارد.
جوادیان‌زاده بار دیگر از مردم خواست، همچنان در مدیریت مصرف آب نهایت تلاش را انجام دهند تا فصل تابستان بدون مشکلی سپری شود.
هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک هزار و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که 833 میلیون مترمکعب آن مربوط به چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات ها و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.
آب تجدید شونده منابع زیرزمینی استان 827 میلیون مترمکعب ، ولی کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است که به همین دلیل این امر هرسال موجب افت بیش از 50 سانتی‌ متر سطح آب‌های زیرزمینی یزد می‌شود.
آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
حدود نیمی از نیاز آب شرب استان از طریق آب انتقالی از چهارمحال و بختیاری تامین می شود که تداوم خشکسالی و کاهش بارش ها باعث شده است، در سال جاری چندین بار تاسیسات آبرسانی در شرق اصفهان مورد تعرض قرار گیرد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.