محمدحسین ابراهیمی روز پنجشنبه به مناسبت روز قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: می توان با برنامه ریزی گسترده ، زمینه وقوع ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داد و با فرهنگ سازی بیش از نیمی از پرونده ها را حل کرد و حتی در دادگاه ثبت نشود.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه مشکل دادسرا را کمبود نیرو عنوان کرد و افزود: به همین دلیل تعداد پرونده ها رو به افزایش است و این امر موجب اطاله دادرسی می شود.
وی تاکید کرد: تهدید و توهین بالاترین رقم را در بین جرایم و پرونده های وارده به محاکم قضایی شهرستان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم طرحی را اجرا کنیم که در کنار دادگستری موسسه میانجی گری هم داشته باشیم که در کنار شورای حل اختلاف برخی جرایم قابل حل مثل ترک نفقه، توهین، تهدید، دعاوی خانوادگی و ... در این موسسه با میانجی گری افراد مطلع و صاحب نظر رفع شود.
وی در ادامه با بیان اینکه یک ماه اخیر در اجرای طرح ضربتی با قاچاقچیان هفت فروشنده عمده مواد مخدر دستگیر شدند، یادآور شد: در این ارتباط سه باب منزل، یک واحد تجاری به دلیل فروش مواد مخدر و یک واحد تجاری نیز به دلیل نگهداری مشروبات الکلی بسته شد.
وی افزود: در صورت دریافت گزارشی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در منزل مسکونی یا واحد تجاری ، موضوع بررسی و با قاطعیت برخورد می شود و برای پیشگیری از وقوع جرم محل مورد نظر بسته خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ابرکوه ، از مردم خواست فروشندگان مواد افیونی را به پلیس معرفی کنند و مطمئن هم باشند، گزارش های آنها محرمانه خواهد بود.
ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش اظهار کرد: برخی افراد اقدام به ضرب و جرح، تهدید ، سرقت و مزاحمت برای نوامیس مردم می کنند که به لحاظ کوچک بودن شهرستان مردم از ترس انتقام جویی شکایت نمی کنند.
این مسئول قضایی یادآورشد : این امر باعث جری شدن متخلفان شده، لذا به اوباش تذکر داده می شود چنانچه به رفتارشان ادامه دهند در نخستین گزارش واصله با هماهنگی دادگاه حکم در ملا عام و در محل سکونت آنها اجرا می شود.
وی از مردم خواست چنین افرادی را در محله و روستاها هستند و اقدام به کارهای خلاف می کنند، مراتب را به دادستانی گزارش دهند.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با بیان اینکه دستگاه قضایی به جد برخورد با پدیده ربا را نیز در دستور کار دارد ، تصریح کرد: ربا یکی از جرایم مهم ارتکابی در این شهرستان است.
ابراهیمی یادآور شد: این موضوع از طرق های مختلف نظیر تریبون نماز جمعه، رسانه های محلی و خبرگزاری ها برای آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌های این پدیده و برخورد با مرتکبان اطلاع رسانی شده است.
دادستان ابرکوه تأکید کرد: با توجه به وعده‌ها مبنی بر برخورد قانونی و قاطع با مجرمان، پس از انجام تحقیقات متعدد و اعلام شکایت شاکیان، طرح دستگیری رباخواران کلید خورد و هشت پرونده تشکیل شد.
وی ادامه داد: در ۲ مورد پرونده به مرحله تفهیم اتهام رسید و به‌ زودی برای صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد و بقیه پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
ابراهیمی ادامه داد: در این زمینه چند روز قبل ۲ نفر رباخوار دستگیر شدند که یکی از آنان با قید وثیقه آزاد شد و دیگری در بازداشت به سر می‌برد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ادامه این طرح و در صورت موافقت دادگاه، به ‌زودی اسامی سایر رباخواران در جراید، رسانه های جمعی و پایگاه‌های خبری منتشر خواهد شد.
وی یاد آورشد: اگر مردم از فرد ربا خواری آگاهی دارند، می‌توانند همراه با ادله و مستندات موجود، به دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.