مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان یزد با بیان اینکه باید برند فرهنگی با محوریت وحشی بافقی در این شهرستان تعریف شود، خاطر نشان کرد: این نشان باید در بازسازی شهری، میادین، لوگوها و غیره لحاظ شود.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان زاده در همایش "شب بخارا" شبی برای معرفی وحشی بافقی در بافق از راه‌اندازی دبیرخانه وحشی بافقی در این شهرستان خبر داد و افزود: دبیرخانه وحشی بافقی به طور رسمی در این شهرستان افتتاح شد و به دنبال تدوین اساس نامه ان هستیم که یک راهبر مشخصی برای آینده داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان یزد گفت: دبیرخانه وحشی بافقی به طور رسمی در این شهرستان افتتاح شد و اساسنامه ان در حال تدوین است.

وی افزود: دبیرخانه وحشی بافقی به طور دائمی در اداره ارشاد اسلامی این شهرستان مستقر می شود و موضوع وحشی بافقی مورد توجه قرار می گیرد.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط این دبیرخانه برای نسل‌های آینده بخصوص نسل جوان تاکید کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق هم در این همایش بر ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافق تاکید کرد و گفت: دبیرخانه بنیاد تشکیل و در حال حاضر اساسنامه آن نیز در حال نگارش و تدوین است.

حسین ارجمند هدف از تشکیل بنیادهای فرهنگی را بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ایران زمین اعلام کرد.

وی با  اشاره به اینکه برگزاری این مراسم نخستین اقدام بعد از تصویب شورای وحشی بافقی است،افزود: این شخصیت بین‌المللی و صاحب سبک مانند دیگر شعرای بزرگ ایرانی نیازمند شناخته شدن در سطح کشور است ولی تاکنون پرداختن به این شخصیت بزرگ مغفول مانده است.

همایش"شب بخارا" برای نخستین بار و با هدف معرفی و شناساندن «وحشی بافقی» شاعر فرهیخته، با حضور جمعی از مسئولان وعلاقمندان وحشی بافقی در سالن کمال الدین وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.