مدیریت مدرسه فوتبال و فوتسال طبق مقررات زیر نظر هیات فوتبال استان یزد است نه تنها در تابستان، بلکه تعدادی از آنها در طول سال نسبت به پذیرش و آموزش نونهالان و نوجوانان فعالیت دارند.
در سال های اخیر با گسترش فعالیت مدرسه فوتبال و فوتسال و نقش آنها در جذب نوجوانان و جوانان، نظارت بر نحوه فعالیت ها، رعایت مقررات و انجام فعالیت های فرهنگی در کنار مسائل فنی بیشتر مورد تاکید شهروندان قرار دارد.
توجه به فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار کارهای علمی و فنی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد تاکید مسوولان در خصوص مدارس فوتبال و فوتسال قرار گیرد و هیچگاه فراموش نشود.
غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها را از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال دانست که نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته به تیم های ملی دارد .
در این ارتباط خبرنگار گروه ورزشی ایرنا یزد اقدام به برگزاری میزگردی با عنوان « بررسی وضعیت مدارس فوتبال و فوتسال، جایگاه و نظارت ها » با حضور تعدادی از کارشناسان ، دست اندرکاران و مسوولان ورزشی کرد.
در این میزگرد آخرین شرایط و موضوع نظارت و انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی بررسی شد و شرکت کنندگان با بیان دیدگاه های خود در باره وضعیت مدارس فوتبال و فوتسال ، راهکارهایی را برای بهبود مدیریت این مکان ها و ارتقای سطح برنامه ها با همکاری خانواده ها ارایه کردند.

** 20 مدرسه فوتبال و فوتسال در یزد فعالیت دارد
به گفته رئیس کمیته جوانان ، استعدادیابی و متولی مدارس فوتبال و فوتسال هیات فوتبال استان یزد از ابتدای سال 1397 تاکنون مسئولان 20 مدرسه با مراجعه به این هیات، طبق مقررات نسبت به کسب مجوز اقدام کرده اند.
محمود انصاری می افزاید: بیشتر این مدارس در رشته فوتبال فعالیت دارند که در شهر یزد و در تعدادی از شهرستان های استان در طول سال و خصوصا تابستان نسبت به پذیرش و آموزش های فنی و انجام فعالیت های فرهنگی اقدام می کنند.
این کارشناس و فعال رشته فوتبال استان اظهار کرد: طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال، این مدارس برای ادامه فعالیت باید پروانه باشگاهداری داشته باشند در غیر این صورت مجاز به انجام فعالیت های سالانه نخواهند بود.
انصاری یادآور شد: همه ساله در چند نوبت جشنواره مدارس فوتبال و فوتسال برگزار می شود، مدارسی می توانند در برنامه های فرهنگی ورزشی جشنواره شرکت کنند که تحت عنوان باشگاه به ثبت رسیده باشد.
رئیس کمیته جوانان ، استعدادیابی و متولی مدارس فوتبال و فوتسال هیات فوتبال استان تصریح کرد: از دیگر کارهایی که باید مدارس یادشده باید انجام دهند و نقش موثری در توسعه این رشته دارد،داشتن تیم پایه و حضور در مسابقات لیگ استان است.
این کارشناس فوتبال یزد اظهار کرد: برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مربیان و عوامل مدارس در اولویت کار هیات فوتبال است که بزودی برگزار می شود.
انصاری تاکید کرد: در هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری، مدارسی می توانند در سطح شهر تبلیغات کنند که مجوز داشته باشند و هماهنگی های لازم با مسوولان انجام شد.

** مردم مراقب باشند/ یزد آکادمی فوتبال ندارد
وی با اشاره به اینکه در یزد و حتی برخی استان ها هنوز مکانی به عنوان آکادمی فوتبال وجود ندارد، تصریح کرد: بعضا تبلیغاتی با عنوان آکادمی فوتبال دیده می شود ، صحت ندارد و مطابق قانون و مقررات با آنها برخورد می شود.
به گفته انصاری خانواده ها برای صحت و سقم کار مدارس فوتبال و فوتسال حتما با هیات فوتبال در تماس باشند و فرزندان خود را در مکان هایی که مجوز رسمی دارند، ثبت نام کنند تا دچار مشکل نشوند.
انصاری یادآور شد: شماره تلفن های 37227071 ، 37208434 عصرها از ساعت 18 الی21 به جز روزهای تعطیل هفته آماده پاسخگویی در مورد مدارس مجوز دار و بیان دیدگاه های شهروندان هستند.

** بازرسی و نظارت مستمر بر مدارس فوتبال و فوتسال
کارشناس مسوول هیات نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان یزد هم در میزگرد ایرنا تاکید کرد: فلسفه وجودی این بخش رسیدگی و نظارت بر نحوه فعالیت مدارس مختلف به خصوص فوتبال و فوتسال است که در طول سال و در فصل تابستان با همکاری بخش های مرتبط و هیات فوتبال انجام می شود.
ناصر صالحی افزود: برای نظارت بر فعالیت مدارس تابستانی در رشته فوتبال و فوتسال ، وظیفه اصلی بر عهده هیات مرتبط است و این اداره کل با هماهنگی و ارتباط خوبی که با هیات فوتبال دارد و وظایف مرتبط را طبق مقررات انجام می دهد.
وی ادامه داد: هیات های ورزشی و فوتبال باید دقیقا این اداره کل را در جریان وضعیت مدارس زیر پوشش خود قرار دهند تا نظارت ها ، شفاف ، دقیق و با هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر انجام شود.
صالحی تصریح کرد: مدارس یادشده باید در محل فعالیت خود نسبت به نصب پروانه و کارت مجوز اقدام کنند تا خانواده ها بدون دغدغه فقط در مکان هایی که قانونی هستند نسبت به ثبت نام فرزندان شان اقدام کنند.
وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد یادشده می توانند مراتب را با شماره تلفن 36239494 اطلاع دهند و گزارش مردمی در اولین فرصت بررسی، موضوع پیگیری و پاسخ لازم ارایه می شود.
به گفته وی مدارس فوتبال و فوتسال طبق مقررات و هماهنگی های انجام شده برای هرگونه تبلیغات شهری باید بر اساس واقعیت متن مورد نظر را به اداره ورزش و جوانان یزد و هیات فوتبال استان ارایه و بعد از تایید نهایی با همکاری شهرداری نسبت به نصب آن اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مهمترین ناظر بر نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال خانواده ها هستند که با بررسی کامل در خصوص وضعیت مدارس و سئوال از این اداره کل و هیات فوتبال نسبت به انتخاب و ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
صالحی می گوید: برای جلوگیری از هرگونه مشکل قطعا همه مسوول هستند ولی هرچه هماهنگی ها بیشتر باشد و مردم احساس وظیفه کنند، نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال دقیق تر و تابع مقررات و به دور از آسیب خواهد بود.

***توسعه فوتبال در گرو تقویت مدارس پایه است
همچنین به گفته کارشناس فوتبال یزد برای ارتقای فوتبال و فوتسال عوامل زیادی دخالت دارند، قطعا یکی از مهم ترین آنها وجود مدارس پایه قوی با حضور علاقه مندان و همچنین مربیان مجرب است که باید جدی گرفته شود.
حمید آسیابان پور راجع به تعریف مدارس کارآمد فوتبال و فوتسال اظهار کرد که این فضاها در 2 بعد سخت افزار و نزم افزار شامل مکان مناسب ، امکانات ، مربیان ، طرح و برنامه ، برنامه های فرهنگی و در مجموع تمام مقررات استاندارد را رعایت کرده باشند.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان مدارس فوتبال و فوتسال در قالب باشگاه با نقشه راه مشخص و دقیق و داشتن مربیان مجرب فعالیت کنند قطعا در آینده شاهد تحول عظیمی در این رشته و جایگاه آن در کشور خواهیم بود.
این کارشناس فوتبال استان اظهار کرد: در سال های اخیر در استان مدارس فوتبال و فوتسال خوبی تشکل شده و نظارت ها نیز خوب است ولی باید همه ساله با نظارت دقیق تر نسبت به ارتقای این مکان ها و انجام فعالیت های بیشتر کار شود.
آسیابان پور اظهار کرد: توجه به فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار برنامه های علمی و فنی موضوع مهمی است، باید مورد تاکید مسوولان در خصوص مدارس فوتبال و فوتسال قرار گیرد و فراموش نشود.
وی بیان کرد: در فصل تابستان به دلیل اقبال شهروندان و خانواده ها برای ثبت نام فرزندان شان در مدارس یادشده ،فرصت بسیار عالی است که باید قدر آن را مسوولان امر بدانند و با نظارت و انجام برنامه ها در ارتقای آنها بکوشند.
این کارشناس فوتبال استان ، غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها را از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال دانست که نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته به تیم های ملی دارد .
آسیابان پور همچنین رعایت تمام جوانب استاندارد توسط متولیان این مدارس با نظارت اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال برای بازدهی بیشتر را خواستار شد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه 1395، 47 هیات ورزشی با 65 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
در سال تحصیلی 97-96، 100هزار دانشجو و 240هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل بودند.
ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی با هدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می کند.
ایرنا در سال 1313 خورشیدی با نام «آژانس خبری پارس» به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تاسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه های داخلی و خارجی است.
هم اکنون فراورده های ایرنا به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی ، روسی، اردو ، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.