به گزارش ایرنا شهردار یزد روز چهارشنبه در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه یزد در حال سپری کردن دوران طلایی خود است افزود: تبدیل شهر یزد به یک شهر هوشمند یکی از برنامه اصلی شهرداری در راستای رضایت مندی شهروندان، کاهش هزینه های حمل و نقل ، کم کردن هزینه ها و توسعه فرهنگ اجتماعی است.
جمالی نژاد اظهار کرد: نصب تجهیزات اینترنت پر سرعت بدون سیم در بوستانهای بزرگ شهر در راستای هوشمند سازی شهر یزد است که در آینده نزدیک بافت تاریخی یزد زیر پوشش وای فای همراه قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بوستان های شهر یزد سالهاست که به آنها توجه نشده است که بزودی زیر ساخت ها بوستان ها بازسازی می شود.
وی از ایجاد بوستان های جدید دیگر در شهر یزد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تعاملی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان با شهرداری وجود دارد که امیدواریم این تعامل در راستای توسعه و پیشرفت شهر یزدتداوم داشته باشد.
مدیر مخابرات منطقه یزد هم گفت: این شرکت از سال 1396 در قالب طرح غدیر، اقدامات خود را برای شناسایی و گزینش نقاط اولویت دار استان یزد و نصب تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در مکان‌های عمومی و پرتردد، آغاز کرده تا بهره برداری عمومی از اینترنت پرسرعت بدون سیم را برای شهروندان امکان پذیر سازد.
مهدی مقوم خاطر نشان کرد: نصب تجهیزان اینترنت پر سرعت وای فای اول در بوستان ها و مراکز عمومی پر تردد و مجتمع تجاری از برنامه های این شرکت است.
وی با اشاره به اینکه مشترک از اینترنت خود در تمامی نقاطی که به این شبکه متصل باشند، می‌تواند استفاده کند و به علت کم‌مصرف بودن وای فای در مقایسه با دیتا، باتری تلفن همراه مصرف کمتری خواهد داشت، اضافه کرد: امکان فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی وای فای اول برای کاربران، تنها در مکان‌هایی امکان‌پذیر است که زیرپوشش وای فای اول قرارگرفته باشند.
وی گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های این شبکه یکپارچه شدن آن با سرویس ADSL است که مشترکین اینترنت ADSL مخابرات می‌توانند از اعتبار خود در این شبکه استفاده نمایند.
در این مراسم تفاهم نامه ای بین شهرداری یزد و مخابرات منطقه یزد با عنوان ایجادشبکه 'وای فای همراه اول 'در هشت نقطه استان شامل بوستانها و پایانه مسافربری یزد در قالب 6 ماده منعقد شد.
مدت انعقاد این تفاهم نامه 10 سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.
براساس تفاهم نامه یاد شده پایانه مسافربری یزد ، پارک های آزادگان، باغ ملی، بزرگ شهر، شادی، غدیر، کوهستان و هفت تیر به وای فای اول مجهز می شوند.
پیش از این راه آهن،فروشگاه رفاه و تعدادی از مجتمع های تجاری و هتل های شهر یزد به وای فای اول تجهیز شده بودند.
سرانه کل فضای سبز در استان 17.3 مترمربع اعلام شده که میزان استاندارد آن 20 مترمربع است و مساحت کل فضای سبز شهرهای استان یکهزار و 603 هکتار است که بیش از 450 هکتار آن مربوط به پارک ها عمومی است.
سرانه پارک ها در استان به طور میانگین برای هر نفر 4.9 مترمربع و میزان استاندارد آن 6.5 مترمربع است که برای رسیدن به میزان مطلوب در مجموع 183.5 هکتار پارک عمومی نیاز داریم.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.