'داریوش پورسراجیان' روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد افزود: جامعه هنوز به این باور نرسیده که تولید و اشتغال فقط در سوله ها و کارخانه های بزرگ محقق نمی شود و شرکتهای فناور نیز می توانند با منابع محدود به این مهم کمک کنند.
وی با بیان اینکه به باور برخی مسئولان، ایجاد اشتغال نیازمند هزینه های میلیاردی است تصریح کرد: سیستم بانکی نیز با این تفکر به عنوان مانعی بزرگ در ارائه تسهیلات به شرکت های فناور عمل می کند.
وی ادامه داد: بانکها در حالی برای ارائه تسهیلات به شرکت های فناور وثیقه های سنگین و زمین مطالبه می کنند که این شرکتها با منابع و امکانات محدود، گام های موثری در تولید و ایجاد اشتغال بر می دارند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با تبیین اهمیت نقش اطلاع رسانی در حوزه علم و فناوری گفت: باید از منابع محدود در پارک ها در موثرترین حوزه ها استفاده و در این استا از توانمندی رسانه ها به بهترین نحو کمک گرفته شود.
پورسراجیان افزود: ارتباط مستمر شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری با رسانه ها و برگزاری نشست هایی در این راستا، نقش مهمی در آشنایی مردم و مسئولان با فعالیت های این شرکتها دارد.
هم اکنون 259 شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری یزد فعالیت می کنند که از این تعداد 68شرکت در مرحله پیش رشد، 45 شرکت رشد، 69 شرکت پسا رشد و 77 شرکت در انتظار استقرار در پارک هستند.
7532/ 6197
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.