فرماندار بهاباد گفت: 137 طرح مصوب اشتغال پایدار روستایی برای دریافت 97 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل این شهرستان معرفی شد.
محمدمهدی خانی زاده بهابادی فزود: با پرداخت این مبلغ در چهار کار گروه اشتغال شهرستان 235 فرصت شغلی برای افراد جویای کار فراهم می شود.
وی مبلغ پیش بینی شده برای تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهاباد را حدود 160 میلیارد ریال ذکر کرد که به گفته خانی زاده طبق تصمیمات کارگروه اشتغال استان 80 درصد طرح ها امکان معرفی متقاضی وجود دارد.
وی اظهار کرد: 21 طرح با اشتغالزایی 48نفر با پیش بینی 34 میلیارد ریال وام در کمتیه فنی شهرستان تصویب و جهت بررسی و تصویب به کمیته فنی استان ارجاع شد.
خانی زاده تصریح کرد : در بحث وام اشتغال فراگیر نیز تاکنون سه طرح به مبلغ 185 میلیارد ریال با اشتغالزایی 245 نفر تصویب شد.
فرماندار بهاباد یادآور شد: از این مبلغ 100 میلیارد ریال مربوط به یک طرح صنعتی است که در کارگروه اشتغال استان مصوب شد و 2طرح دیگر صنعتی به مبلغ 85 میلیارد ریال در کمیته فنی استان بررسی می شود.
همچنین جلسه دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با حضور فرماندار، مدیران شعبه های بانک کشاورزی ، معاون جهاد کشاورزی به منظور بررسی مشکلات و چالش های به وجود آمده برای متقاضیان در روند تشکیل پرونده دریافت وام برگزار شد.
در این جلسه موانع پیش روی بیشتر متقاضیان که در زمینه های ارائه پیش فاکتور از مراکز معتبر، صدور پروانه بهره برداری برای دامداری های سنتی و ... بود بررسی و تصمیمات لازم برای تسهیل و اصلاح پروانه های بهره برداری موجود اتخاذ شد.
مرکز شهرستان 20هزار نفری بهاباد در 200کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
9877/ 2047
**
فرماندار بهاباد گفت: جوانان سرمایه های اصلی جامعه هستند و نقش تعیین کننده ای در پیشرفت و توسعه جامعه دارند.
محمدمهدی خانی زاده بهابادی افزود: پیگیری اشتغال جوانان ، معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار از جمله دغدغه دولت است و برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان کارهای مؤثری انجام شد.
وی آسیب های اجتماعی را از مهمترین عوامل تهدید برای نسل جوان و خانواده ها دانست و بیان کرد: اجرای برنامه های ورزشی بهترین راه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و دور کردن جامعه جوان از آسیب های اجتماعی است.
همچنین معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد یادآور شد: بهاباد یکی از شهرستان های فعال استان در امور جوانان است که این امر نشان می دهد دستگاه ها به جوانان اهمیت می دهند.
طالبی با تأکید بر جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها، اظهار کرد: باید مباحث مشاوره ای را جدی گرفت و با استفاده از فرصت های مختلف از جمله در مراسم ها و اردوها خانواده ها را با آسیب های اجتماعی جوانان آشنا کرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد، اعضای ستاد اوقات فراغت برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
برگزاری کارگاه های مشاوره ای و آموزشی پیش، قبل و بعد از ازدواج، تعیین کتابخانه عمومی برای نشست های کتابخوانی جوانان و برگزاری نمایشگاه با موضوع اوقات فراغت جوانان مصوب شد.
9877/ 2047
**
معاون فرهنگی اداره کل دادگستری یزد گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه (اول تا هفتم تیر ماه) با همکاری دستگاه های مختلف و مشارکت مردم برنامه های متنوعی در استان برگزار می شود.
محمدرضا عرشیان روز پنجشنبه در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان افزود: افزایش آگاهی اطلاعات حقوقی و قضایی مردم و ارتقای اعتماد و امید بخشی به مراجعان دستگاه قضایی با همکاری شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان ، برنامه هایی تدوین می شود.
وی ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، دوچرخه سواری، مسابقه پرواز بادبادک ها و ورزش صبحگاهی از جمله برنامه های مردمی است که با حضور کارکنان و خانواده های دستگاه قضایی پیش بینی شده است.
این مسوول از حضور مقام های قضایی در بین مردم و اجتماعات عمومی خبر داد و بیان کرد: سخنرانی مقام های قضایی در پیش از خطبه های نماز جمعه یکم تیر ماه و حضور در سایر اجتماعات فرهنگی و مذهبی با رویکرد پاسخ به سوولات و ابهامات قضایی و حقوقی مردم و همچنین تبیین اندیشه های بلند معمار دستگاه قضایی، شهید مظلوم بهشتی از دیگر برنامه هایی است که انجام می شود.
عرشیان با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: همچنین تشکیل میزگردهای تخصصی قضایی و حقوقی با حضور کارشناسان اقتصادی به منظور بررسی راهکار های حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از موضوعات و برنامه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی پیش بینی شده است.
معاون فرهنگی دادگستری یزد تصریح کرد: تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده های اقتصادی مربوط به شرکت ها، کارخانه ها و مراکز تولیدی با رعایت ضوابط و مقررات حمایتی و تسریع در رسیدگی به امور آنها نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
عرشیان یکی از برنامه های مهم دستگاه قضایی را ارتقاء اعتماد عمومی مردم به قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: اعتماد سازی و تکریم ارباب رجوع در قالب مدیریت اطلاع رسانی و تأمین محتوای مناسب از احیاء حقوق عامه و اعتلای حقوق شهروندی از موراد مهمی است که با تشکیل کمیته های راهبردی درصدد تحقق آن هستیم.
وی تصریح کرد: برنامه های جامع و متنوع زیادی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از مقام شامخ شهید مظلوم دکتر بهشتی تدارک شده که در موقعیت های مناسب از طریق اصحاب رسانه، اطلاع رسانی خواهد شد.
در سال 1396 به مناسبت هفته قوه قضائیه 50 برنامه شاخص در استان یزد برگزار شد.
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.