دکتر عبدالحسین اکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با موافقت وزارت بهداشت و ارتقا فعالیت خدمات این مرکز به شبانه روز، این مرکز در مجموعه ای که با مشارکت خانواده خیر مرحوم عباسی با 850 مترمربع زیربنا در دست ساخت است مستقر می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: هم اکنون 11پروژه در حوزه سلامت با 25 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است .
اکرمی ادامه داد: این طرحها شامل ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان با سه هزار مترمربع زیربنا ، ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهید مطهری با یکهزار و500متر مربع زیربنا، مرکز خدمات جامع سلامت روستای مریم آباد ، خانه بهداشت روستاهای شمس آباد ، اسدآباد سفلی ، خرم آباد ، بداف ، اسفند آباد ، فیروز آباد و ده عرب مجموعا با یکهزار و 900مترمربع زیربناست.
رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه تصریح کرد: دولت برای این پروژه ها 95 میلیارد و 750 میلیون ریال اختصاص داده است .
این مسئول یادآور شد: طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه از 32 تخت به 96 تخت ارتقا یافت و بزودی فاز نخست این طرح همراه با نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی پایگاه امداد جاده ای در کیلومتر 15 محور ابرکوه – دهشیر و همچنین پایگاه امداد جاده ای محور ابرکوه - جرقوئیه در حال پیگیری است.
ابرکوه یک بیمارستان، 15 خانه بهداشت ، پنج مرکز جامع خدمات سلامت ، 6 پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، 2 مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فوریت های پزشکی 115 دارد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.