به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی روز شنبه در نشست شورای اداری استان یزد و آیین معارفه مدیرکل اطلاعات این استان، اعتمادآفرینی و اطمینان‌بخشی را زیرساخت اصلی رسیدن به توسعه و آینده درخشان کشور دانست و افزود: انسجام و پیوند مردم و مسئولان مانع زیاده‌خواهی دشمنان خواهد بود.
وی در خصوص موضع گیری جدید ترامپ، اظهارداشت: هیچ آدم عاقلی در طول تاریخ، سست عهدی و پیمان‌شکنی یکطرفه رئیس جمهور آمریکا را تأیید نمی کند و این گونه رفتارها شوکت انقلاب شکوهمند اسلامی را می افزاید تا پرچم انقلاب به دست صاحب الزمان(عج) برسد.
علوی همچنین در خصوص رویکرد کشور بر اساس نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: باید در برابر کارآفرینان دست ادب به سینه گذاشت و از سرمایه‌گذاران برای رونق تولید در داخل کشور حمایت کرد.
وزیر اطلاعات افزود: با هرگونه اقدامی که سرمایه‌گذاری را در کشور تهدید می کند باید به عنوان مسئله‌ای امنیتی برخورد شود، چرا که این گونه رفتارها موجب فرار سرمایه و بروز مشکلات اقتصادی در کشور می شود.
علوی پیش بینی راهکاری جایگزین زندان و حبس برای بدهکاران بانکی را ضروری خواند و اظهارداشت: در کنار تقویت سلامت اقتصادی باید با برخوردهای ناصحانه، مشفقانه و دلسوزانه مانع از بروز تخلفات اقتصادی شد.
علوی با تبیین امنیت بی‌بدیل کشور که به همت همه دستگاه‌ها به وجود آمده، عنوان کرد: همه قوا در برابر دشمن به عنوان ید واحده هستند و در عین حال برای مردم مشکل‌گشا خواهند بود.
وزیر اطلاعات با اشاره به منطق قرآن که حکومت را برای مردم می‌داند، گفت: براساس آموزه‌های اسلام، حاکمیت و مردم حقوقی بر یکدیگر دارند که اگر آنها رعایت شود، ثمرات خوبی شامل آنان خواهد شد.

** ارزش آبروی انسان‌ها در اسلام از کعبه بالاتر است
وی برقراری امنیت، بازیابی جایگاه دین و بقاء و دوام ساختار حکومت را در گروی ادای حقوق و اجرای عدالت دانست و افزود: در اسلام، ارزش آبروی انسان‌ها از کعبه نیز بالاتر قرار دارد و باید در حفظ حیثیت و آبروی افراد کوشش کرد.
علوی بر حفظ امنیت فیزیکی و روانی در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که احساس امنیت و شادابی نباشد، برکتی وجود نخواهد داشت بلکه مردم باید انگیزه فعالیت و تلاش در سایه امنیت پایدار همراه با سرور و شادمانی داشته باشند تا به رشد و پیشرفت در همه بخش‌ها دست یابند.
وی خطاب به مسئولان گفت: جامعه در صورت وجود امنیت و آرامش به شکوفایی می‌ر‌سد، لذا باید با هر آنچه موجب سلب آرامش و نشاط می‌شود، مقابله کرد.
** عملکرد وزارت اطلاعات، رضایت الهی و سپردن بار مسئولیت به خادمان واقعی است
وزیر اطلاعات با بیان اینکه در حکومت اسلامی همه چیز باید در خدمت مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای به مردم خدمت‌ شود که از مسئولان رضایت داشته باشند و با شکر نعمت از امانتی که به مدیران و مسئولان واگذار شده است، صیانت کنند.
وی ملاک عملکرد وزارت اطلاعات را رضایت الهی و سپردن بار امانت مسئولیت به خادمان واقعی ملت دانست و گفت: رفع اختلافات، اصلاح امور و قرار نگرفتن در مسائل حزبی و جناحی سرلوحه اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
علوی بر تحکیم انسجام و وحدت در جامعه تاکید و تصریح کرد: باید در خدمت مردم و وحدت جامعه بود تا سطح رضایت مردم از مسئولان ارتقاء یابد و در سایه آرامش و امنیت پایدار، مشکلات و کاستی‌ها رفع شود.
** اقدامات سلبی و دستگیری آخرین راهکار نظام است
وی اقدامات سلبی و دستگیری را آخرین راهکار در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وزارت اطلاعات با تدابیر علمی و هم‌افزایی، مشکلات را با کمترین هزینه رفع می‌کند تا دلدادگی مردم به نظام حفظ شود.
در پایان نشست شورای اداری استان یزد که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، از عملکرد مدیرکل سابق اطلاعات استان یزد تقدیر و مدیرکل جدید اطلاعات این استان معرفی شد.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.