هنوز مشخص نشده چرا برخی از مدیران دستگاهها و روابط عمومی ها از میان همه رسانه ها، فقط جعبه جادویی سیما را انتخاب می کنند؟!.
مخاطب ما در این مقوله، صدا و سیما نیست بلکه آن دسته از نهادها و دستگاههایی هستند که گاهی در برخی از برنامه های مهم خود فقط سیما را به جمع خود دعوت می کنند.
شماری از دستگاههای اجرایی، رسانه ها را به فلان نشست استانی، گفت و گوی مطبوعاتی یا همایش دعوت می کنند اما آن زمانی که خبری مهم در حال وقوع است و باید از همه اصحاب رسانه دعوت کنند فقط یکی را از میان همه گلچین می کنند.
ما حاضریم همه آن دعوت نامه های استانی را پس بگیرید اما برای آن یک خبر مهم کشوری که شاید فقط سالی یکبار اتفاق بیفتد از ما هم دعوت کنید!.
نهادهایی که خبرهای سوخته، گلچین شده و چند روز گذشته استانی خود را در اختیار رسانه ها قرار می دهند و اصحاب قلم هم این خبرها را منتشر می کنند نباید رفتاری گزینشی با رسانه ها داشته باشند.
همه رسانه ها مخاطبان خاص خود را دارند، نباید تبعیضی بین آنها قائل شد، نباید خبرهای استانی و درجه دوم و سوم، سهم رسانه های نوشتاری اما خبرهای مهم و دست اول، سهم یک رسانه خاص باشد.
اگر خبری، محرمانه است و نباید پوشش داده شود، هیچکس نباید دعوت شود، دعوت گزینشی از رسانه ها مفهومی ندارد.
جالب آنکه گاهی حتی از اصل ورود شخصیت های درجه اول کشوری هم اطلاعیه ای منتشر نمی شود که اگر بشود قطعا خبرنگاران وظیفه شناس به صورت خودجوش (بدون دعوت) حاضر خواهند شد.
جان کلام اینکه باید در مورد این رویه در استان یزد، تجدید نظر شود، به عبارتی یا همه یا هیچکس.
اکنون زمان انفجار در عرصه اطلاع رسانی است و دیگر فضای رسانه ای به صدا و سیما و چند رسانه خاص ختم نمی شود.
تا پیش از این خبرهای دست اول را صدا و سیما زودتر از بقیه رسانه ها منتشر می کرد اما الان شرایط عوض شده و شبکه های اجتماعی قبل از آنکه رسانه ها و از جمله صدا و سیما بخود بیایند خبرها را به صورت گسترده و وسیع منتشر کرده اند.
اتفاقات چند روز اخیر و دعوت نشدن همه رسانه ها به این آیین ها در حالی که فقط سیمای یزد حضور داشته، موجب ناخرسندی شدید زحمت کشان عرصه اطلاع رسانی شد.
اگر بنا به پاره ای از ملاحظات، نیازی به حضور رسانه ها در یک نشست یا مراسم به هر دلیلی نیست حرفی نیست به شرطی که هیچ رسانه ای دعوت نشود!.
رفتارهای تبعیض آمیز و یکی را دیدن و بقیه را ندیدن، علاوه بر ایجاد دلخوری، موجب شکسته شدن غرور رسانه ای اصحاب قلم هم می شود که زیبنده نیست.
امید است دیگر شاهد این عملکردهای دوگانه از سوی برخی دستگاهها و نهادهای محترم نباشیم.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.