نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ناآگاهی یکی از عوامل اصلی بروز بسیاری از آسیب های فرهنگی است، گفت: ارائه آموزش های لازم به مددجویان و خانواده های آنها یک ضرورت است و باید همواره مدنظر متولیان قرار گیرد.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در شورای امر به معروف زندان های استان یزد با بیان اینکه فعالیت های آموزشی و فرهنگی نقش اساسی در کاهش ناهنجاری ها دارد افزود: باید مددجویان را با آموزش های مناسب در جریان آسیب ها قرار داد.
وی تصریح کرد: باید در زندان طوری برنامه ریزی شود تا مددجویان با کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی در عمل پی به آثار مثبت نماز ببرند، اگر این موضوع محقق شود منشا برکات فراوانی خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد به ضرورت برنامه ریزی برای آینده مددجویان اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی بر حسب نیاز جامعه و فرد برای اشتغال مددجویان بعد از رهایی از زندان از جمله مسائل مهمی است که باید به آن عنایت داشت.
ناصری یزدی همچنین به اهمیت توجه به خانواده‌ مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: انجام دوره های آموزشی برای خانواده های مددجویان نباید هیچگاه مورد غفلت قرار گیرد .
همچنین مدیرکل زندان‌های یزد با بیان اینکه مددجویان زندان‌های استان رتبه نخست کشور را در اقامه نماز کسب کردند، گفت: 98 درصد مددجویان در ورزش صبحگاهی شرکت می‌کنند.
رضا ذوالفعلی نژاد افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان زندان‌ها بحث اصلاح و تربیت است که سالانه فعالیت های فرهنگی برای افراد زیر پوشش انجام می شود.
هم اکنون حدود چهار هزار نفر در زندان های استان یزد نگهداری می شوند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.

**
رئیس پلیس آگاهی یزد گفت: در شبانه روز گذشته ، 12 دستگاه بدنسازی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این استان کشف شد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: ماموران پلیس هنگام کنترل جاده ها به یک تریلی ماک مظنون و آن را متوقف کردند و در بازرسی از آن محموله قاچاق را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی یزد اظهار کرد: متهمان بدون مجوز گمرکی از جنوب کشور محوله را بارگیری و قصد انتقال آن به کرج داشتند.
یزد نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد.

**
رئیس اتاق اصناف مهریز گفت: در سال 1396 ، 15 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق کسب و کار و حل مشکل نقدینگی توسط بانک های عامل به اصناف شهرستان پرداخت شد.
محمدرضا زارع زاده مهریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات طبق مقررات و بعد از بررسی نیاز به صاحبان 150 صنف مختلف شهری و روستایی پرداخت شد.
وی ادامه داد: حل مشکل نقدینگی اصناف و کسبه برای رونق اقتصادی با همکاری بانک های عامل و پیگیری مطالبات آنها جزو برنامه های مهم اتاق اصناف است که امسال هم انجام می شود.
این مسوول از فعالیت سه هزار واحد صنفی فعال و دارای پروانه کسب در مهریز با اشتغالزایی 10 هزار نفر در بخش های تولیدی و خدماتی خبر داد.
زارع زاده مهریزی تصریح کرد: واحدهای صنفی دارای پروانه زیر نظر 12 اتحادیه وظایف خود را در چارچوب مقررات انجام می دهند و همکاری خوبی با اتاق اصناف دارند.
وی گفت: در این مدت 35 دوره آموزشی با حضور 2 هزار و 500 نفر در موضوع تکریم مشتریان و فقه بازار برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 7541 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.