برنامه تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه 1393 در کشور آغاز شد.
دکتر محمدرضا میرجلیلی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: در این مدت صورت حساب پرداختی بیماران در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از 37 درصد به 5.4 درصد کاهش یافت .
وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مردم اظهار کرد: در اجرای طرح یادشده بیش از پنج میلیون بیمار با همکاری 400 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک های دانشگاه معاینه شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در بخش درمان و بهداشت است، افزود: در اجرای این طرح ضریب اشغال تخت های بیمارستانی دانشگاه با 10درصد افزایش به 78 درصد رسید.
این مسئول بهداشت و درمان استان اضافه کرد: در اجرای طرح یادشده 28 هزار و 947 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان ها بدون دریافت وجهی انجام شد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه سازی بلوک زایمانی ( تغییر ساختار زایشگاه ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال. دی. آر (LDR) در دستور کار قرار گرفت.
میرجلیلی تاکید کرد:در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش بینی شد و در این زمینه 27 مورد اتاق در بیمارستانها در نظر گرفته شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یادآور شد: مشکل عمده تا قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت، فرسودگی فضای بیمارستان‌ها بود که در قالب این طرح 139 هزار و 379 مترمربع فضای درمانی استان بازسازی و بهسازی شد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شاهد افزایش 10درصد تخت های بیمارستانی در استان هستیم، بیان کرد : هم اکنون سه هزار و 362 تخت در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است.
در حال حاضر استان یزد 20 باب بیمارستان است که از این تعداد13 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت دارد که از این تعداد 9 بیمارستان بخش زنان و زایمان دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.