استاندار یزد گفت: خط انتقالی آب به یزد بر اساس مقررات و موازین قانونی ایجاد شده و آسیب رسانی به آن مصداق قانون شکنی به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، محمود زمانی قمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری و قانونی کشور در دهه 60 و بعد از آن انجام و محقق شده و طبیعتا در حقیقت آسیب رساندن به این جریان قانونی خلاف مقررات و قانون شکنی است و تکلیف ما و دست اندرکاران با قانون شکنان روشن است .

زمانی قمی افزود: مردم بزرگوار اصفهان، کشاورزان و مردم استان یزد در کمال مودت و دوستی سال‌هاست که در کنار هم زندگی می‌کنند و در زیر چتر جمهوری اسلامی و انقلاب تابناک اسلامی به مقررات و قوانین را احترام می‌گذارند و خوشبختانه با موضع حکیمانه امام جمعه محترم اصفهان آیت الله طباطبائی دیگر جایی برای هنجار شکنی وجود ندارد .

به گفته استاندار در تاریخ 24 فروردین 97 امام جمعه اصفهان به روشنی مواضع استان و مواضع شرعی را در این خصوص ارائه دادند و این مسئله را روشن کردند که صمیمانه از ایشان و همه دست اندرکاران و کشاورزان تشکر می‌کنم .

استاندار با بیان این مطلب که تاکنون چند بار آب انتقالی استان یزد قطع شده و خسارات مالی فراوانی به ما وارد شده و التهابات و شرایط خاصی را در استان حکمفرما کرده است، گفت: من به عنوان مسئول استان یزد و مسئول امنیت استان این خسارت را از طریق قانونی پیگیری و مطالبه خواهم کرد .

وی افزود: حمله به خط انتقالی آب به استان یزد هم به هیچ وجه قبول نیست من این مسئله را به مراجع ذیربط منتقل کردم و پیگیری هم می‌کنم و موضع ما اخذ خسارت از عناصری است که این موضوع را به وجود آوردند.

استاندار با تاکید بر اولویت تامین آب شرب برای اصفهان و یزد اضافه کرد: وقتی آب کم است و منابع آبی هم ضعیف است کشاورزان هم متاثر از این شرایط می‌شوند و باید متوجه باشیم که کشاورزان اصفهانی ما هم دچار مرارت‌هایی می شوند . با این حال دولت تدبیر کرده و می کند و خسارات ناشی از این فقدان آب در حوزه کشاورزی را جبران می‌شود .

زمانی قمی با تقدیر از صبوری و بردباری همه مردم عزیز استان یزد و استان اصفهان گفت: از مردم و از همه نخبگانی که با صبوری و بردباری و پرهیز از هیجانات به دنبال یافتن راه های منطقی و مودت بیشتر بین قشرهای مختلف یزد و اصفهان  هستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

استاندار افزود: در استان یزد به دلیل کاهش شدید تزولات آسمانی و تغییر اقلیم در فلات مرکزی و در بالادست و نقطه‌ای که آب شرب یزد از آنجا تامین می‌شود دچار کاهش شدید منابع آبی شدیم.

زمانی قمی افزود: شورای حفاظت از آب استان یزد با تشکیل جلسات متعدد و با دعوت از کارشناسان و خبرگان در این حوزه تصمیماتی را اتخاذ کرده که در حقیقت با شرایط جدید سازگاری منطقه را بوجود بیاورد و در حوزه های مختلف شرب و بهداشت ، کشاورزی و صنعت اجرا شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.