به گزارش ایرنا ، علی زینی وند روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد با اشاره به تعیین راهبردهای برخی کشورها با سخنرانی رهبر و رئیس جمهور آن گفت: در جمهوری اسلامی نیز این راهبردها هر سال از سوی مقام معظم رهبری ابتدا در ساعات آغاز سال جدید و سپس در مشهد مقدس تشریح می شود.
وی افزود: امسال نیز در تداوم شعارهای یک دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری حول محور اقتصادی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده چون مشکل امروز کشور ، اقتصاد و اشتغال است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: در این سخنرانی ها دو نکته مهم آسیب شناسی و تحلیل اوضاع سال گذشته و تعیین راهبردهای سال آینده بر مبنای این آسیب ها انجام می شود.
زینی وند با بیان اینکه تهدیدات امروز جامعه ، تهدیدات سیاسی و ساختار حکومتی نیست گفت: کشور در شرایط ثبات ساختارهای سیاسی قرار دارد و هر ساله در منطقه ای که حکومت های غیردموکراتیک وجود دارد انتخابات هایی را با رقابت های جدی برگزار می کند.
وی ادامه داد: در این شرایط مهمترین تهدیدات در حوزه اقتصادی شامل اشتغال ، عدم ثبات در بازارهای اقتصادی ، عدم اطمینان برای فراهم فضای کشور در مسیر ترغیب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کمبود زیرساختها برای توسعه گردشگری است.
این مسئول با بیان کاهش منابع مالی کشور افزود: امروز نیازمند ترغیب سرمایه گذاری داخلی و جذب سرمایه های خارجی و نیز تجمیع سرمایه های کوچک مردم و توسعه گردشگری هستیم که همه اینها به آرامش ، صدای واحد در ساختار حکومت ، تثبیت قوانین ، اعتمادسازی و اطمینان از آینده نیاز دارد.
معاون اقتصادی استاندار یزد تأکید کرد : در این فضا بیشترین تأثیرگذاری ها را خبرگزاری ها و خبرنگاران دلسوز دارند که می توانند در تحقق شعار کلیدی امسال در حمایت از کالای ایرانی نقش بارزی ایفا کنند.
زینی وند گفت: برای حل مشکلات اقتصادی استان باید تدبیر کرد که بخشی در سطح ملی است و بخش هم در سطح استان که در بخش دوم و کنترل بی ثباتی های ناشی از مسائل غیر اقتصادی ، ماموریت ما هدایت درست مسائل اقتصادی و توسعه ای هدف گذاری شده است.
وی در این خصوص با به فعالیت های چند ماه پایانی سال در پی تغییرات تیم اقتصادی اشاره کرد و افزود: تصویب و جذب 120 درصدی سرمایه گذاری خارجی یک از این فعالیتهاست که امسال هدفگذاری خیلی بیشتر از سال قبل و چند برابر سال قبل تعیین شده است.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: در جذب تسهیلات اشتغال پایدار و روستایی نیز جزو استانهای برتر بوده ایم که در مرحله پرداخت قرار دارد ضمن آنکه در مشاغل کوچک هم آموزشهایی از سوی بخشداران و دهیاران در حال ارائه به مردم است.
وی با اشاره به نظر آیت الله ناصری امام جمعه یزد در جذب پولهای خرد مردم برای ایجاد اشتغال گفت: در کشور به دو شیوه برای جذب این سرمایه ها عمل می شود که یکی با تشکیل تعاونی ها و دیگری که در حال پیگیری آن هستیم ارائه مشاوره به صاحبان سرمایه با تسریع در واگذاری زمین و مجوزها به منظور ایجاد مشاغل خرد است.
این مسئول از برنامه های متعدد در حوزه اقتصاد و توسعه فراگیر در استان نیز خبر داد و افزود: در واحدهای تولیدی استان یزد یکی از استانهای مهم صنعتی محسوب می شود که واحدهای صنعتی را در سه گروه موفق و شاگرد زرنگ ، نیمه فعال و دسته سوم واحدهایی که تداوم کارآنها به نفع هیچکس نیست.
زینی وند اضافه کرد: عمده توجه ما به دسته دوم است که با تغییر مدیریت و تکنولوژی و تزریق مالی قابلیت توسعه و افزایش شغل را دارند ولی از واحدهای دسته سوم حمایت نمی شود باید تعیین تکلیف شوند.
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی دسته اول و دوم و تشکیل برخی جلسات برای حل مشکلات این مجموعه ها گفت: بیش از 90 درصد مدیریان بانک ها نیز با نظر ما موافق هستند و در گره گشایی از مشکلات واحدهای تولید و صنایع بسیار همراه هستند که باید از آنها تشکر کرد.
معاون استاندار یزد با اشاره به تشکیل کمیته ای برای شناسایی و تبلیغ کالاهای مرغوب و ناشناخته تولید استان خاطرنشان کرد: در این کمیته برای نماینده خبرگزاری ها و رسانه ها جایگاه ویژه ای دیده خواهد شد.
وی با تشکر از فعالیت ها و همکاری رسانه ها و خبرگزاری ها بویژه ایرنا و صدا و سیما در تبیین شعار امسال هم اظهار کرد: مقوله خبر و اطلاع رسانی جزو جدانشدنی هر کشور توسعه یافته ای محسوب می شود و هر چه کشور پیشرفه تر باشد اهمیت این امر برای تصمیم گیران بیشتر خواهد بود.
وی افزود: اطلاع رسانی از دو جهت مهم است یکی به منظور انعکاس زیبای عملکردها برای تاثیر حداکثری و دیگری تعیین مسیر حرکتهای پیش رو از سوی رسانه ها که همواره هر دوی این موارد مورد توجه مسئولان قرار داشته است.
معاون استاندار با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران تأکید کرد: ذره بین این قشر موجب پایش و شفافیت بیشتر فعالیت مدیران خواهد شد از این رو ، برای یک خبرنگار در سطح مدیران ، جایگاه قائل هستیم .
زینی وند در ادامه با اشاره به جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: ایرنا رسانه دولت است ولی همواره عملکردی حرفه ای داشته و در فراز و فرودهای دولت ها به دلیل داشتن نیروهای باتجربه و با تکیه بر هویت قوی و سابقه طولانی ، توانسته هویت خود را به عنوان یکی از بنگاهها خبری مهم داخلی و بین المللی مورد اعتماد ، حفظ کند.
این مسئول ورود دلسوزانه ایرنا به التهابات و توجه نیروهای آن به رسالت حرفه ای خود را از دیگر عوامل موفقیت این خبرگزاری عنوان کرد و ادامه داد: همین نکات موجب می شود تا مدیران هوشمند نیز ، معجزه رسانه را در موفقیت خود بخوبی درک کنند.
در ادامه این نشست رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان یزد وضعیت این رسانه را در کشور و استان و سیاست های تیم جدید ارشد سازمان را تشریح کرد.
کاظم شاملو به نقش رسانه ها در پیشرفت و توسعه کشور و استان و عوامل موثر در تحولات اقتصادی نیز اشاره نمود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.