محسن صادقیان روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران آب با حضور شهرداران استان با یادآوری بحران و تنش کم آبی، خواهان ارائه برنامه شهرداری ها برای جداسازی آب شرب و غیرشرب به استانداری شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط نشست هایی با فرمانداران و اعضای شورای شهرها و شهرستانها برگزار می شود تا برنامه ای منظم و مناسب برای مصرف بهینه و کاهش مصرف آب تدوین شود.
به گفته معاون استانداری یزد، با توجه به کاهش بارندگی در یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، می توان با کمک مردم و مصرف بهینه آب در مصارف خانگی، امسال چالش آب را سپری کرد.
صادقیان یادآور شد: انتظار می رود مردم با رعایت توصیه های شهرداری ها، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت آب منطقه ای و با به کار گیری دستگاه های کاهنده و مدیریت مصرف آب نسبت به جداسازی آب شرب از غیرشرب، مصرف بهینه و کاهش مصرف این ماده حیاتی ارزشمند کمک کنند.
همچنین محمود شاکری شمسی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: موضوع کمبود آب باید مورد توجه همه ارکان حاکم در استان باشد.
همچنین محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار کرد: یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری جزو استان هایی هستند که سال 1396 بیشترین کاهش بارندگی را نسبت به سال 1395 داشتند، از این رو باید به موضوع فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب در فضای سبز بیش از پیش توجه شود.
علی اسلامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: با توجه به گرم شدن هوای یزد از خرداد ماه، استفاده خانواده ها از سایه بان برای کولرها کمک شایانی به مصرف بهینه آب می کند.
در این نشست شهرداری مناطق مختلف استان نیز فعالیت ها و دیدگاه های خود را در حوزه کاهش مصرف آب ارائه کردند.
خشکسالی و کم آبی، نزدیک به 2 دهه، خسارت سنگینی بر منابع اقتصادی استان و بویژه بخش کشاورزی وارد کرده است.
هم اکنون مهمترین نیاز حیاتی مردم استان طرح انتقال آب برای مصرف شرب و بهداشت است.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395،یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن در 21 شهر دارای شهرداری و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.
نخستین شهرداری استان یزد، سال 1305خورشیدی در این شهر تاسیس شد و به عنوان اولین شهر این استان ، دارای شهرداری شد.
آخرین شهرداری استان یزد در سال 1387در بفرویئه میبد ایجاد شد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.