سالی که گذشت، پر خبر در حوزه های اقتصادی از جمله رشد مانده تسهیلات اعطایی شبکه بانکی ، افزایش صادرات ، کاهش تورم ، رشد بیکاری، افزایش پرداخت تسهیلات رونق تولید ، رشد جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بود.
افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، توسعه ظرفیت‏ درآمدهای عمومی استان ، رشد درآمدهای مالیانی به 2 برابر و راه اندازی مرکز سرمایه گذاری خارجی با هدف هدایت، حمایت، تسهیل و تسریع انواع سرمایه‏گذاری و فرآیندهای تامین مالی از دیگر اتفاق های خوشایند سال گذشته استان بود.
در پایان سال در 2 مرحله اخبار خوشی در باره تصویب سرمایه گذاری خارجی برای استان اعلام شد که در مرحله اول روز 23 اسفند ماه از سوی استاندار یزد در کارگروه اشتغال اعلام شد.
در 2 روز مانده به پایان سال در جمع بندی میزان سرمایه گذاری در استان اعلام شد که جذب سرمایه گذاری خارجی در چند مرحله به 420 میلیون دلار افزایش یافت.
در واقع با تغییر صورت گرفته در مجموعه ارشد استان و تیم اقتصادی ، تحرک بالایی در مدیران بخش های اقتصادی ایجاد شد به گونه ای که در فاصله ای کوتاه با ایجاد کارگروهی، جذب وام بانکی رونق تولید ، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی با افزایش چشمگیری مواجه شد.
به گونه ای که پارسال در مدت 40 روز استان یزد توانست با جذب 98 درصد تسهیلات اشتغال روستایی در اواخر سال گذشته در میان پنج استان برتر کشور قرار گیرد و از 83 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافته برای اشتغال روستایی ، 79.5 میلیارد تومان جذب شد.
رشد بازدیدها از کارخانه و واحدهای تولیدی توسط استاندار و معاونان وی ، تشکیل جلسات مختلف اقتصادی در شهرستانها و واحدهای اقتصادی همه موجب شد تا تحرکی تازه در حوزه اقتصادی ایجاد شود و زمینه ورود به سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده بیشتر فراهم شود.
امسال نیز در اولین شورای اداری ، برنامه های استان بویژه در حوزه های اقتصادی نویدبخش سالی توام با موفقیت خواهد بود.
از جمله این برنامه ها که در شورای اداری اعلام شد، الزام دستگاهها و پیمانکاران به خرید کالاهای ایرانی و کالاهای تولیدی داخل استان ، عدم حمایت از واحدهای تولیدی غیرموفق و بدون بازده ، حمایت جدی از کارخانجات موفق و تبلیغات برای آنها ، کاهش اعتبار دستگاههای کم کار در جذب بودجه و تخصیص آن به دستگاهها فعال و توجه ویژه به طرحهای نیمه تمام بالای 60درصد پیشرفت بود.
امیدواریم با اهتمام ویژه استاندار، معاونان و تیم اقتصادی همه این موارد بزودی وارد فاز عملیاتی شود و امسال سالی پر تولید و درآمد برای تولیدکنندگان یزدی و پراشتغال برای جوانان باشد و یزد به جایگاه واقعی خود در تولید و اشتغال برسد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.