فرماندار اردکان گفت: آمار مسافران اقامت یافته در اردکان در سال‌جاری 212 هزار و 537 نفر بود که نسبت به سال گذشته که آمار 201هزار و 457 نفر مسافر را نشان می‌داد، 5.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، هادی مقیمی افزود: آمار گردشگر این شهرستان در سال گذشته 2میلیون و 301 هزار و 500 نفر بود که امسال به 2میلیون و 488 هزار و 550 نفر مسافر رسیده و افزایش 7.2 درصدی را نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: بیشترین مراکز مورد بازدید توسط مسافران، چک چک زیارتگاه زرتشتیان اردکان، موزه آیت‌الله خاتمی و گنجینه قنات بوده است. 

فرماندار با بیان اینکه در شهرستان اردکان از چند ماه قبل از نوروز، با تشکیل ستاد خدمات سفر، برنامه‌های خوبی در قالب کمیته‌های ده‌گانه تشکیل داده و ابلاغ به کمیته‌های روسا و بازرسان ویژه نوروزی صادر شده بود و آنها نیز به انجام وظایف خود پرداختند، تصریح کرد: فصل بهار با مسافران و سفر همراه است و تعطیلات نوروزی امسال نیز طولانی و مردم ترجیح دادند که به مناطقی با آب و هوای مناسب نظیر اردکان سفر کنند، این شهرستان دروازه استان یزد است و در حوزه گردشگری تازه وارد ساخت شده است . 

مقیمی اظهار کرد: شهروندان اردکانی با آموزش، گردشگری را به‌عنوان یک صنعت می‌توانند بپذیرند که متاسفانه در این زمینه خیلی عقب‌تر از بعضی نقاط و شهرهای استان یزد و شهرهای مهم گردشگری کشور هستیم. با شعار و تبلیغات نمی‌شود موضوع را به سرانجام و نتیجه رساند، حوزه گردشگری نیاز به وقت و آموزش دارد، جامعه باید درک درستی از صنعت گردشگری داشته و به معنای واقعی در مردم جا بیافتد و درک کنند. 

فرماندار اردکان با بیان اینکه سرمایه‌گذار بدون تردید باید بداند با ورود به این صنعت به سودآوری و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد جامعه دست پیدا می‌کند، گفت: این شهرستان امسال آماده پذیرایی میهمانان نوروزی شد. 

مقیمی با بیان اینکه از یکشنبه 27 /12/ 96 تا روز 13 /1 /97 آماربازدید کنندگان به 847 هزار و 550 نفر، نیز بازدید از جاذبه‌های طبیعی 361 هزار و 100 نفر و جاذبه‌های دست‌ساز و المان‌های شهری به 279 هزار و 900 نفر رسید، گفت: مجموع بازدیدکنندگان امسال اردکان 2 میلیون و 488 هزار و 550نفر بود که بخشی از مسافران به‌صورت گذری از شهر گذشته و بخشی هم از طریق ستاد اسکان در مناطقی از محله‌ها اسکان یافتند، همان‌طور، 140هزار و 638 نفر هزار نفر مسافر در مراکز اقامتی، مدارس، زائرسراها و امامزاده‌ها اسکان یافتند. 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: 71 هزار و 899 نفر هم اسکان چادری در پارک‌ها و بوستان‌ها داشته‌ایم که مجموع اسکان مسافران دراین شهرستان به 212 هزار و 537 نفر رسید. 

مقیمی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را در حوزه گردشگری بپذیریم هنوز زیرساخت‌هایمان در حوزه صنعت گردشگری آماده نیست، تاکید کرد: آموزش به مردم در این حوزه بسیار حایز اهمیت است. معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی کار زمان‌بری است و باید با دقت انجام شود. 

وی افزود: نیمه اول تعطیلات عید سال‌جاری آمار مسافران اردکان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 تا 7 درصد به دلایلی کاهش پیدا کرده ولی این آمار نیمه دوم تعطیلات تا 13 فروردین به سرعت جبران شد و در مجموع بین 6 تا 7 درصد نسبت به سال گذشته آمار اسکان و مسافران بیشتر شده و این نکته قابل توجهی است. 

مقیمی از همه کارشناسان و اهل فن تقاضا کرد منصفانه موضوع را بررسی کنند و با اعلام راهکار در جذب گردشگر و مسافر به اردکان و رونق این صنعت کوشا باشند. 

وی افزود: صنعت گردشگری در اردکان می تواند بسیار سودآور و پاک باشد. 

فرماندار اردکان از انجمن‌های گردشگری و میراث فرهنگی تقاضا کرد که این حوزه را یاری نمایند و با آموزش‌های لازم به مردم بخصوص افرادی که در بافت‌های تاریخی ساکن هستند یا کسبه‌ای که در نزدیک بافت مشغول کسب هستند و صنوفی که بیرون بافت مشغول‌اند با اهرم‌های مختلف وارد بافت تاریخی شده و گردشگران را به بازدید از آثار تاریخی اردکان هدایت کنند . 

مقیمی جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش اردکان را نیز خاص و متنوع اعلام کرد و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی در آینده از این ظرفیت های بزرگ و مهم استفاده کرد. 

وی از تمام سرمایه گذاران و علاقه‌مندان درخواست کرد در این حوزه ورود پیدا کنند و گفت: از همه کسانی که دستاندرکار حوزه گردشگری، بوم گردی، انجمن‌های میراثی و افراد علاقه‌مندی که در شهرستان اردکان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به دور از هرگونه هیاهویی کارکرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. 

فرماندار اردکان با گلایه از برخی رسانه‌ها و مدیران فضای مجازی اعلام کرد که گاها غیرمنصفانه و بدون بررسی مطالبی در حوزه گردشگری اردکان درج می کنند.

مقیمی آنها را به کار کارشناسانه و رعایت انصاف دعوت کرد و افزود: از آنها می‌خواهم با نظرات سازنده بیشتر کمک کنند و لازم است بدانند برخی مدیران فضای مجازی با ادبیاتی که به کار می‌برند و بعضا مطالبی می‌نویسند نه تنها خدمتی به حوزه‌های مختلف در اردکان نمی‌کنند بلکه فضای تعامل و همدلی را از دست می‌دهند بنابراین لازم است که کسی که دست به قلم می‌برد سعی کند با چند پیش شرط نظیر رعایت عدالت، انصاف، مهارت و با اطلاعات صحیح و کافی همراه شود که مورد استقبال مردم و مسئولان روبرو خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.