سیدمحسن ابطحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احمد و محمد علی دهقان هرکدام 12ساعت آب چاه کشاورزی خود را برای توسعه عمرانی و فرهنگی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای صفی آباد وقف کردند.
وی اظهارکرد: یکهزار موقوفه در شهرستان ابرکوه به ثبت رسیده است که درآمد 65 درصد این موقوفه ها صرف مجالس روضه خانی، عزاداری سیدالشهدا(ع) و امور دینی می شود .
ابطحی یادآور شد: در سال 1396، چهار مورد وقف شامل یکباب منزل مسکونی، یک قطعه باغ، 2 قطعه زمین جمعا به ارزش سه میلیارد ریال درسامانه ملی اوقاف در ابرکوه به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در خصوص طرح آرامش بهاری نیز گفت: با افزایش 10درصدی مسافران و گردشگران نوروزی در بقاع امامزادگان در ابرکوه، 48 هزار زائر در برنامه های فرهنگی پنج امامزاده واجب التعظیم و شاخص شهرستان ابرکوه شرکت کردند .
شهرستان ابرکوه دارای یکهزار موقوفه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/
****
همزمان با سومین روز اعتکاف در ماه رجب آیین اعمال ام داوود عصر دوشنبه در 170 مسجد استان یزد برگزار شد.
در آئین ام داود استان یزد افزون بر 15 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و به خصوص معتکفان در فضایی معنوی به راز و نیاز با حضرت حق پرداختند.
اعمال ام داوود از دعاهای معروف ماه رجب است که به برپایی آن تاکید شده و این عمل از سوی حضرت امام جعفر صادق(ع) به ام داوود تعلیم داده شده است.
عمل ام داوود که عمده اعمال نیمه ماه رجب است برای برآمدن حاجات و دفع ظلم ظالمان موثر است که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود.
امسال در استان یزد در مجموع 12 هزار و 500 نفر در 170مسجد شهر و روستای استان معتکف شدند که 70 درصد آنان بانوان بودند.
مراسم معنوی اعتکاف از روز 13 رجب آغاز شده و شامگاه امشب/دوشنبه/ به پایان می رسد .
7536/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.