سید عباس صالحی عصر دوشنبه وارد یزد شد، و با حضور در این روستا در جریان طرح کتابخوانی شمسی اشکذر قرار گرفت.
وی پس از دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در مراسم افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در کوچه مازاری ها شرکت کرد.
وی همچنین از طرح «یک داستان تازه، یک استکان چای تازه» و داستان خوانی رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان بازدید کرد.
علی زینی وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانم دوست فاطمی ها صالحی را در این بازدید همراهی کردند.
روستای شمسی دهستان رستاق شهرستان اشکذر در 25 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد و سال های 1394 و 1395 به عنوان «روستای برتر دوستدار کتاب» در کشور انتخاب شد.
این روستا خاستگاه بسیاری از شخصیت های فرهنگی و علمی از جمله مرحوم آیت الله سید جواد حیدری یزدی، آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و سید اسماعیل داوودی شمسی است.
روستای شمسی یکهزار و 500 نفر جمعیت دارد، 96 درصد اهالی آن باسواد هستند.
نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، دوشنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوچه تاریخی مازاری های شهر یزد بهره برداری شد.
این گذر با ارائه طرحی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری و با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار بهره برداری شد.
خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف ایجاد گذرهای فرهنگی است.
همزمان با افتتاح نخستین گذر یادشده تئاتر خیابانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، کتابفروشی، نقد کتاب، طرح یک داستان تازه و یک استکان چای تازه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.
گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بودند و سعی شده است با احیای گذر مازاری ها، فعالیت های فرهنگی و هنری یزد رونق گیرد.
فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری برای تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.
7532 / 2047
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.