این جشنواره با حمایت شهرداری و توسط بخش خصوصی راه اندازی شد، تا 13 فروردین ماه 1397 در ورودی مهریز با برنامه ‌های متنوع فرهنگی و هنری ادامه دارد.
جشنواره شامل غرفه های مختلف برای عرضه صنایع دستی بومی ، بازی های محلی ، سوغات ، غرفه های فروش محصولات ، توزیع غذاهای محلی ، وسایل بازی کودکان و نمایشگاه عکس است .
جشنواره تا ساعت 22 هر روز آماده پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی است.
بنای شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می دهند، آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی (دارابودن سردآب ها، قله های برفگیر، آب و هوای معتدل کوهستانی) در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان های تجاری ، شاهراهی حیاتی ساخته است.
مهریز هم اکنون با قابلیت های تفریحی ، گردشگری از جمله چشمه پرآب و زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و آثار با شکوه تاریخی خشتی و غیره ، همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.
مهریز با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده است و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان یزد تلقی می شود.
شهرستان مهریز با بیش از 14 هزار کیلومترمربع وسعت و 50 هزار نفر جمعیت مرکز آن در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.