محمود زمانی قمی روز یکشنبه در بازدید از فعالیت های خزانه استان، افزود: امسال فعالیت های خوبی برای سرمایه گذاری در یزد انجام شد که نتیجه آن چندی قبل تصویب حدود 332 میلیون دلار سرمایه گذاری در وزارتخانه یادشده بود.
وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده با کمک دولت تدبیر و امید شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری در استان باشیم .
زمانی قمی تأکید کرد: یزد ظرفیت های بالایی دارد و برای افرادی که تاکنون این استان را از نزدیک ندیدند، قطعا جاذبه های بالایی خواهد داشت به شرط آنکه به خوبی معرفی شود.
استاندار یزد و هیات همراه در این بازدید در جریان فعالیت های خزانه استان در روزهای پایانی سال 1396 قرار گرفت و از فعالیت های این مجموعه در سال جاری قدردانی کرد.
در این بازدید که 2 نفر از معاونان و چندتن از مدیران کل استانداری حضور داشتند، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد فعالیت های خزانه استان، بخش های مالی و سرمایه گذاری را توضیح داد.
علی نمازی افزود: این مجموعه در روزهای پایانی سال با حجم گسترده کار در پرداخت و دریافت مواجه است، باید فعالیت های مالی در این روزها با دقت ساماندهی، مدیریت و بروزرسانی شود.
حضور جمعیت در بافت قدیم شهر یزد، رتبه نخست استان در تولید زیلو و ترمه ، قرار گرفتن در ردیف 6 استان صنعتی ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک کشور از جمله ظرفیت های یزد است.
از دیگر ظرفیت ها می توان به قرار گرفتن در ردیف 2 استان برتر تولید محصولات گلخانه ای، رتبه برتر پارک علم و فناوری ، رتبه نخست تعداد نخبگان به نسبت جمعیت و بالاترین ظرفیت تابش نور خورشید برای بهره گیری از انرژی خورشیدی اشاره کرد.
با توجه به همین ظرفیت ها 21 محور فعالیت به عنوان چشم اندار توسعه و سرمایه گذاری مشخص شد که در تدوین پیش نویس چشم اندار توسعه استان در افق 1404 مورد توجه و اتفاق نظر کارشناسان قرار گرفته است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.