علی نمازی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از مرحله نخست این طرح تا پایان سال، 10 مگاوات برق تولید و وارد شبکه برق کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز مجموع این طرح 120 میلیون دلار برآورد شد، ادامه داد: تاکنون 60 درصد تجهیزات مورد نیاز، وارد و بقیه شامل کابل، ترانس، تجهیزات کنترل، تجهیزات انتقال و غیره از محل تولید داخلی تامین می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یادآور شد: با اجرای کامل نیروگاه یادشده برای 500 نفر مستقیم و برای سه هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
در مراسم آغاز اجرای این طرح، « فرانک بنه» مدیر شرکت کرونوس سولار مونیخ آلمان ، وجود پتانسیل انرژی خورشیدی در استان یزد و نیرو انسانی با تجربه و کارآمد و دانش محور در میبد را از دلایل انتخاب این منطقه برای سرمایه گذاری در این زمینه عنوان کرده است.
هم اکنون ایران با حدود 300 ساعت روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای جهان در زمینه انرژی خورشیدی است که این میزان تابش و روز آفتابی در یزد 330 ساعت است به همین دلیل این استان به عنوان یک از مستعدترین نقطه در تولید این نوع انرژی محسوب می شود.
توسعه انرژی خورشیدی در یزد به عنوان یکی از محورهای توسعه استان در دولت تدبیر و امید در کنار مباحثی همچون گردشگری مورد توجه جدی قرار گرفت.
1968*2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.