محمد علی مظفری روز دوشنبه به ایرنا افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 87 آغاز شد که از قطعه اول و دوم آن به طول 24 کیلومتر و 43کیلومتر به ترتیب در سال های 91 و پایان سال 92 بهره برداری شد.
وی با اشاره به تلاش مسئولان استان برای تکمیل این طرح مهم راهسازی افزود: 20 کیلومتر از 43 کیلومتر قطعه سوم سال گذشته در دهه فجر به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: 23 کیلومتر باقی مانده توسط 2 پیمانکار در دست اجراست که 6 کیلومتر آن توسط یک پیمانکار با 95 درصد پیشرفت و 17 کیلومتر دیگر با 80 درصد پیشرفت کار توسط پیمانکار دیگر در دست ساخت است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: زیرسازی و بیشتر روسازی این بخش انجام شد و بخشی از روکش آسفالت، تابلو ، علائم و حفاظ جانبی آن باقی مانده است.
مظفری اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 96 بخشی از 23 کیلومتر باقی مانده مسیر یادشده زیر بار ترافیک قرار گیرد و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده جاده یزد به بافق کاملا بهره برداری شود.
این کارشناس حوزه راهسازی استان یزد تاکید کرد: برای تکمیل این طرح حدود 150 میلیارد ریال پیمانکاران طلب دارند و برای اتمام آن نیز افزون بر همین مبلغ نیاز است.
طرح دو بانده کردن جاده یزد به بافق به طول 110 کیلومتر از جمله طرحهای مهم راهسازی استان است که درصد قابل توجهی از آن تاکنون انجام شده است.
عملیات اجرایی این مسیر با 2 مصوبه سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و با پیش بینی اعتباری افزون بر 800 میلیارد ریال در اواخر سال 86 آغاز شد و هم اینک بیش از 90 کیلومتر آن زیر بار ترافیک است و رفت و آمد در آن جریان دارد.
جاده یزد - بافق با 110 کیلومتر طول و عرض کم، سالها شاهد حوادث ناگواری بود.
شهرستان بافق 50 هزار نفر جمعیت دارد که حدود دو سوم آن در حوزه شهری ساکن هستند.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.