به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری، روز چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه 'حاج احمد فلاح' شهر یزد افزود: خدمت به نیازمندان جامعه از نعمت های الهی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است.
وی با اشاره به توصیه ائمه اطهار (ع) در کمک به نیازمندان اظهار کرد: فرهنگ همیاری و کمک به دیگران باید بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.
ناصری تصریح کرد: باید همیشه به فکر نیازمندان باشیم و بدانیم کارهای خیر از باقیات الصالحات است.
مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان یزد هم بر ترویج فرهنگ انفاق در جامعه تاکید کرد و گفت:کمک به همنوع در اولویت کاری همگان قرار گیرد .
محسن علیزاده افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار 'جوانه لبخند بکاریم' در 2 هزار و 22 پایگاه در روزهای 16 تا 18 اسفند در استان برگزار می شود.
وی هدف از برپایی جشن نیکوکاری را حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در واحدهای آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.
یزدی ها در جشن نیکوکاری سال گذشته 20 میلیارد ریال به‌صورت نقدی و کالا به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کردند.
در حال حاضر 41 هزار و 344 نفر در قالب 22 هزار و 816 خانوار در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ه) هستند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 240 هزار نفر آنها دانش آموز هستند که در یکهزار و 500 مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.