فاطمه دانش یزدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه 18تیرماه امسال بخشی از بافت تاریخی شهر یزد، در فهرست آثار جهانی ثبت شد، قطعا مسافران نوروزی یکی از مقصدهای سفرهای خود را یزد انتخاب خواهند کرد، باید از این مزیت و ظرفیت ایجاد شده در اردکان بهره مند شد.
وی اضافه کرد: کریدور شمال به جنوب از استان یزد می گذرد و اردکان به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مسافران مطرح خواهد بود، می تواند در اسکان مسافران موثر باشد.
این مسئول تاکید کرد: مردم اردکان از پیشینه فرهنگ غنی نیز برخوردارند، قرن ها پیروان آیین اسلام و زرتشت زندگی مسالمت آمیزی در این منطقه با هم داشته و دارند، این ویژگی می تواند برای مسافران نیز جالب باشد.
دانش یزدی تصریح کرد: یکی از ظرفیت هایی که می تواند به معرفی شهرستان کمک کند وجود جوامع محلی ، انجمن ها و نهادهای غیر دولتی است که به صورت خود جوش و به صورت راهنمای تور و معرفی هرچه بهتر اردکان و خدمات مطلوب به مسافران همکاری داشته باشند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی یزد اهدای بسته های معرفی اردکان، ایجاد بوم گردی ، بازی های محلی و برگزاری جشنواره های متفاوت و غیره می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
وی تصریح کرد: آیین مهمانوازی یزدی ها می تواند، یکی از فرهنگ گردشگری و خاطره ای خوش از این سفر باشد، قطعا خاطره های خوش می تواند آغازی برای گردشگران داخلی در سفرهای تابستانی و دیگر ایام، باشد .
وی ادامه داد: این کار می تواند آغازی برای ورود تعداد بیشتر گردشگران خارجی در استان یزد باشد، طوریکه یکسال گذشته شاهد ورود تعدادی زیادی گردشگر خارجی در اردکان بودیم.
وی تاکید کرد که این روند رو به رشد است و با حمایت دستگاه های دولتی و در کنار سازمان های مردم نهاد( ثمن ها) و انجمن ها برای معرفی شهرستان بیشتر تلاش کرد .
دانش یزدی با بیان اینکه این استان در حوزه ورود گردشگر خارجی شاهد رشد 32 درصدی در سال جاری بود، اظهار کرد: پارسال 86 هزار گردشگر به استان سفر کردند این عدد امسال به 110 هزار نفر رسید.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.