فرماندار بافق گفت: در آستانه سال نو و به منظور تردد آسان مسافران و گردشگران از استان همجوار کرمان، مسیرهای جدید گردشگری راه اندازی شد.
محمد زاده رحمانی در حاشیه نشست هماهنگی خدمات سفر نوروزی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه مجموعه جاذبه های بافق به مقصد گردشگران تبدیل شد، اظهار کرد: با تکمیل جاده نوق و بهاباد مسیر جدید گردشگری کرمان - رفسنجان - بافق تعریف شده است.
وی با اشاره به زحمات اعضای شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم، شهردار، بخشداران، اصحاب رسانه و سایر دست اندرکاران در توسعه گردشگری گفت: این شهرستان به یکی از مقاصد سفر در سال، تبدیل شده است.
زاده رحمانی با تاکید بر اینکه بافق باید بتواند به عنوان زنجیره گردشگری فعالیت کند، افزود: در تعطیلات نوروز عملکرد دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر، بررسی می شود.
او، همچنین معرفی ظرفیت های مهم در جذب بیشتر گردشگر و مهمانان نوروزی را موثر دانست و با اشاره به روند افزایش جذب گردشگر در چند سال گذشته عنوان کرد: با توجه به ثبت بخشی از بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی این موضوع در 10شهرستان استان از جمله در بافق تاثیرگذار است.
زاده رحمانی، وجود روستاهای هدف گردشگری در بافق را مکمل توسعه شهر دانست و افزود: روستای قطرم و شادکام زمینه قابل توجه ای در بحث گردشگری دارند.
در سه سال گذشته شمار گردشگران به شهرستان بافق بیش از 10 برابر افزایش داشت و سال گذشته 300 هزار مسافر نوروزی از شهر تاریخی بافق و روستاهای آن بازدید کردند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
دو سارق که 6 دستگاه موتورسیکلت را سرقت کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان بافق دستگیر شدند.
سرهنگ محمد کمالی اظهار کرد: پلیس آگاهی با اطلاع از سرقت چندین دستگاه موتورسیکلت از در منازل و سطح شهر با اقدامات فنی و بررسی صحنه های سرقت و تحقیقات میدانی، سارقان را شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: پلیس در 2 عملیات جداگانه سارقان را دستگیر و آنها به 6 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل دادگاه شدند.
فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست، وسایل نقلیه خود را در محل مناسب نگهداری کنند و از توقف موتورسیکلت ها در کوچه و خیابان ها بدون قفل و زنجیر و وسایل ایمنی بازدارنده خودداری کنند.

**
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق با بیان اینکه بازار در ایام تعطیلات نوروزی نظارت می شود، گفت: در آستانه نوروز 17 تن کالای مشمول تنظیم بازار از جمله برنج و تخم مرغ در شهرستان توزیع شد.
ولی اله رنجبر در جلسه ستاد نوروزی شهرستان افزود: از ظرفیت سازمان ها، انجمن حمایت از مصرف کنندگان و بازرسان افتخاری استفاده خواهد شد تا با هر گونه تخلف در بازار عرضه کالا، برخورد شود.
وی با اشاره به تامین میوه شب عید گفت: عوامل و محل توزیع با نظر اداره تعاون روستایی تعیین شده است.
وی از ادامه کار نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تا 12 اسفند ماه خبر داد و گفت: کالاهای پر تقاضا با همکاری جهاد کشاورزی نظارت، توزیع و عرضه می شود.
رنجبر بیان کرد: تاکنون به حدود 80 واحد صنفی متخلف تذکر لازم داده شده و بر مراکز اقامتی، دفاتر خدماتی، رستوران ها و سایر عرضه کنندگان کالا و خدمات نظارت می شود.
این مسئول گفت: اکیپ های نظارتی از سه ماه گذشته تشکیل و به واحدهای صنفی که مشکلاتی داشتند تذکر داده شد که در صورت اصلاح نکردن امور ، برخورد تعزیری با آنها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: واحد های صنفی ضروری در ایام نوروز به صورت کشیک طبق برنامه تنظیم شده در محل کار و کسب خود به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
7543 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.