علی جهازی روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ذائقه یزدی ها در مصرف پرتقال شیرین مقرر شد،پرتغال ' والنسیا ' از جیرفت کرمان خریداری و به استان منتقل شود که بزودی برای خرید و انتقال آن اقدام خواهد شد.
وی افزود: همزمان با آغاز برداشت و تعیین سقف قیمت ، برای خرید و انتقال میوه به استان اقدام خواهد شد و به گونه ای اقدام می کنیم که محصول پرتقال نیازی به نگهداری در سردخانه نداشته باشد و مستقیم وارد بازار شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی استان یزد اضافه کرد: خوشبختانه امسال ، سال وفور پرتقال است و این محصول در بازار زیاد است به همین دلیل ، قیمت ها را به گونه ای کنترل می کنیم تا مردم از آن استفاده کنند.
جهازی در عین حال یادآور شد: هم اکنون نیز این محصول به قیمت 18هزار ریال و سیب درختی نیز به قیمت 27 هزار ریال در سازمان تعاون روستایی استان توزیع و عرضه می شود.
وی یادآور شد: برای خرید سیب درختی نیز با تولید کنندگان شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی قرارداد بسته شد و از امروز بعد از ظهر برای سفر و خرید اقدام خواهد شد و میوه خریداری پس از انتقال به استان تا زمان توزیع در سرخانه نگهداری خواهد شد.
این مسئول تأکید کرد: این میزان سهمیه در جلسات ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده و در صورت نیاز بیشتر برای خرید محصولات بیشتر اقدام خواهد شد.
برای عید نوروز سال 1394 ، حدود 900 تن میوه ، نوروز 1395 ، یک هزار و 200 تن میوه شب عید و نوروز 96 نیز یکهزار و 100تن میوه ذخیره سازی و توزیع شد.
در استان یزد نزدیک به 112 تشکل وجود دارد که حدود یکصد هزار نفر زیرپوشش این تشکل‌های فراگیر هستند.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.