شهرام شاکر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو گزارش پست قرنطینه دامپزشکی در خصوص کشف محموله سنگدان منجمد مرغ، بیش از 300 کیلوگرم سنگدان فاسد مرغ توقیف و معدوم سازی شد .
وی اضافه کرد: محموله مورد نظر فاقد هرگونه مجوز حمل و پیشینه بهداشتی بود و پس از آن که توسط بازرس ویژه کنترل فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان مورد بررسی و بازدید قرار گرفت، براساس شواهد قابل مشاهده، فساد آن محرز شد، در نتیجه به منظور جلوگیری از استفاده آن در چرخه مواد غذایی، معدوم شد .
این مسئول تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای است.
وی ادامه داد: به همین دلیل کلیه مراحل حمل از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام و فراورده های خام دامی از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد .
شاکر تصریح کرد: حمل دام و فراورده های خام دامی الزاما می بایست تحت نظارت دامپزشکی و پس از اخذ مجوز از این ارگان صورت گیرد، در غیر این صورت از تردد چنین محموله هایی جلوگیری به عمل می آید.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.