انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در یزد با بیان اینکه طرح یاد شده هم اکنون در مشهد به صورت آزمایشی در حال اجراست و نتایج خوبی داشت، افزود: با اجرای این طرح ، آمار طلاق در سال 95 نسبت به 94، 8.1 درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: میانگین آمار طلاق در 11 استان کشور از متوسط کشوری نیز بالاتر است که در این ارتباط می توان به استان های تهران ، البرز، گیلان، مازندران ، کرمانشاه ، قزوین و خراسان رضوی اشاره کرد.
رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: طرح ثبت الکترونیکی طلاق که با همکاری قوه قضائیه اجرا می شود، اختلاف زوج ها در سامانه الکترونیکی ثبت و زوج ها به گروه مشاوران معرفی خواهند شد، در این اقدام به تناسب مشکلات موجود میان زوجین در حلقه های مشاوره ای سعی به بازگشت مجدد این افراد به زندگی مشترک و سازش می شود .
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش آمار طلاق در کشور چند رویکرد را در برنامه های خود قرار داد که آموزش های پیش از ازدواج و افزایش مهارت های زندگی و فرزندپروری از آن جمله است؛ این سازمان در نظر دارد عوامل منجر به تحکیم و پایداری خانواده را در جامعه تقویت کند.
رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: بر همین اساس، برنامه ای در استان یزد اجرا کردیم تا افرادی که برای ثبت ازدواج به دفاتر رسمی ازدواج می روند، حتما باید آموزش های لازم مهارت زندگی را فراگیرند و تلاش است تا این آموزش ها اثربخش باشد.
وی در ادامه یکی دغدغه ها فرا روی مسوولان و آحاد مردم را افزایش روز افزون آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود: حاشیه نشینی ، طلاق ، مفاسد اخلاقی ، اعتیاد و کودکان کار و خیابانی از جمله پنج آسیب عمده است.
وی از اعتیاد به عنوان پیچیده ترین آسیب و معضل اجتماعی نام برد و اظهار کرد: تغییر نوع مصرف مواد و پایین آمدن سن مصرف زنگ خطری است که به صدا درآمد.
رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد آسیبی است که در افزایش دیگر آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد، افزود: برای کاهش آسیب ها و مقابله و مبارزه با آنها باید رویکردها تلفیقی باشد .
وی با اشاره به طرح الگوی دادگاه درمان مدار در یزد گفت: این طرح در پنج استان دیگر به صورت پایلوت انتخاب شده است.
محسنی بندپی تصریح کرد: این طرح شامل سم زدایی ، مشاوره، مداخله ، توانمندسازی افراد معتاد است باید شرایط فراهم کنیم که این افراد به چرخه اجتماع باز گردند.
وی از برگزاری کارزار رسانه ای برای پیشگیری و آگاه سازی آحاد جامعه نسبت به مصرف شیشه و حشیش و غیره در نوروز سال 97 خبر داد و افزود: همچنین طرح های مختلفی دیگری هم در راستای توانمندسازی اقشار مختلف در دستور کار است.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دیگر زمان اقدامات مداخله جویانه نیز گذشته و آزمون و خطاهای بسیاری در این زمینه انجام شد، افزود: رویکردهای این نهاد باید بر اساس شواهد و مستنداتی باشد که اثربخشی خود را نشان دهد.
محسنی بندپی، امروز برای بازدید از طرح زوج های جوان در آستانه زندگی مشترک وارد یزد شد و در آیین تجلیل از معلولان موفق بهزیستی، مجریان طرح آموزش زوج های جوان در آستانه زندگی مشترک و نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
2088/ 2047/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.